برآورد ۳۳۵میلیاردریال خسارت بیمه پلاسکو

  • توسط محسن سبزه پرور
  • ۸ سال پیش
  • ۰

گزارش امروز : مدیرعامل بیمه ایران، از برنامه این شرکت دولتی برای خرید سهام یک بانک خبر داد.

«محسن پورکیانی با بیان ابنکه این شرکت پیش از انقلاب یک بانک در اختیار داشت که به اشتباه با بانک ملت ادغام شدافزود: از آنجا که قانون اجازه تاسیس بانک را نمی دهد، در صدد خرید سهام یک بانک هستیم‌.

مدیرعامل بیمه ایران درباره سطح پایین توانگری این شرکت  با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آن را ناشی از زیان 9 هزار میلیارد ریالی انباشته شده این شرکت است گفت: بحث کاهش توانگری بیمه ایران به سال 1394 باز می گردد که عوامل مختلفی از جمله میزان خسارت معوق در آن موثر است.

پورکیانی افزود: بیمه ایران در چند سال اخیر به دنبال شفاف سازی مالی بوده و از این رو اقدام به جای ذخیره گیری سه مرحله ای، به طور یکجا برای خسارات معوق بود.

وی این اقدام را تضعیف شرکت ندانست و گفت: در بررسی های اولیه، ارزیابی شرکت بیمه ایران حدود 83 درصد بود که مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفت اما بیمه مرکزی به دلیل ارزیابی نشدن دارایی های شرکت به قیمت روز و مغایرت آن با بررسی آیین نامه های شورای عالی بیمه آن را به 40 درصد تقلیل داد.

پورکیانی کاهش سطح توانگری بیمه ایران را به معنی ناتوانی در انجام تعهدات شرکت ندانست و تاکید کرد: این شرکت برای افزایش سرمایه خود از 34 هزار میلیارد ریال به 100 هزار میلیارد ریال در تلاش است تا بخشی از آن را به طور نقد و بخشی را از محل فروش شرکت های دولتی و سایر دارایی های دولت انجام دهد.

تسریع در پرداخت خسارات دیدگان پلاسکو

وی با تشریح اقدام های انجام شده برای پراخت خسارت به بیمه گذاران ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در روز نخست برای 125 بیمه گذار پلاسکو تشکیل پرونده شد و در کنار آن 35 بیمه گذار نیز به دلیل آنکه ملک در رهن بانک بود، بیمه نامه خریده بودند.

رییس هیات مدیره بیمه ایران مجموع خسارتی را که این شرکت باید در حادثه پلاسکو به بیمه گذاران پرداخت کند 335 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: مجموع حق بیمه دریافتی از واحدهای تجاری این ساختمان 600 میلیون ریال بوده است.

پورکیانی با یادآوری اینکه ساختمان پلاسکو از دو بخش شامل ساختمان 15 طبقه و ساختمان 5 طبقه در بخش شمالی تشکیل می شد، گفت: برای 55 پرونده هنوز خسارتی پرداخت نشده است، زیرا بیمه نامه های آنها به واحدهای حاضر در بخش شمالی باز می گردد که امکان ورود به این بخش برای ارزیابی خسارت وجود ندارد.

وی افزود: به محض امکان بازدید و ارزیابی کارشناسان، خسارت های وارده به بیمه گذاران ظرف سه روز پرداخت خواهد شد.

نیازمند فرهنگسازی در حوزه بیمه آتش سوزی هستیم

پورکیانی با تاکید بر اینکه اگر همه واحدهای پلاسکو بیمه داشتند، آتش نشانان کمتری به شهادت می رسیدند، بر لزوم توسعه فرهنگ خرید بیمه نامه حوادث در بین مردم تاکیدکرد.

پورکیانی در پاسخ به ایرنا درباره برنامه ریزی برای هدایت مردم به خرید بیمه حوادث و آتش سوزی گفت: بیمه آتش سوزی یک بیمه اختیاری است و نمی شود اجباری کرد؛ می توانیم فرهنگ بیمه را گسترش دهیم و ضرورت های آن را برای مردم تشریح کنیم.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه تنها می توانند با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم، بیمه را به سبد هزینه های خانوارها اضافه کنند.

پورکیانی با یادآوری اینکه بعد از وقوع چنین حوادثی مردم به طور هیجانی به خرید بیمه نامه های حوادث روی می آورند، گفت: پس از پلاسکو، صدور بیمه نامه های آتش سوزی در بیمه ایران 150 درصد رشد داشت.

وی افزود: هر حادثه ای که رخ می دهد بلافاصله مردم تازه به فکر خرید بیمه نامه می افتند و بیشتر هیجان حادثه آنها را به این سمت می کشاند و بنابراین صنعت بیمه باید از این فضا نه به برای فروش بیشتر بلکه برای توسعه فرهنگ بیمه استفاده کند.

رییس هیات مدیره بیمه ایران با یادآوری طرح این شرکت برای بیمه اصناف گفت: جلساتی با رییس اتاف اصناف برای اجرای بهتر آن برگزار شده است تا واحدهای تجاری بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

وی درباره امکان عمدی بودن این حادثه نیز توضیح داد: حتی یک درصد هم احتمال عمدی بودن وجود ندارد و مراجع ذیربط این موضوع را تایید نمی کنند.

ریسک پلاسکو در بیمه نامه ها لحاظ شده است

خبرنگاری از پورکیانی درباره ریسک تحمیل شده به بیمه ایران به دلیل بیمه واحدهای تجاری ناایمن پلاسکو پرسید که وی توضیح داد: این شرکت بعد از وقوع حادثه از ایمن نبودن ساختمان اطلاع یافت.

وی در عین حال توضیح داد، نمایندگی های این شرکت از آنجا که ریسک این ساختمان را بالا می دانستند، آن را در نرخ بیمه نامه ها اعمال کرده اند به شکلی که

بالاترین نرخ حق بیمه ها در بیمه این واحدها اعمال شده بود.

پورکیانی بالاترین میزان خسارت پرداختی در این حادثه را حدود 35 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت، پس از بررسی این رقم در شورای فنی و تصویب هیات مدیره، پرداخت خواهد شد.

بیمه ها باید به چرخه درمان ورود کنند

مدیرعامل بیمه ایران درباره زیان ده بودن بیمه های تکمیلی نیز گفت: 30 درصد پرتفوی بیمه ایران به بیمه های تکمیلی درمان باز می گردد که حدود 60 درصد آن مربوط به بنیاد شهید است.

وی افزود: 40 درصد باقیمانده بیمه درمان این شرکت، مربوط به سازمان و نهادهایی است که در کنار سایر بیمه های خریداری شده، بیمه تکمیلی درمان دریافت می کنند.

پورکیانی گفت: با وجود آنکه بیمه درمان برای شرکت های تجاری زیان به دنبال دارد اما آنها ابزاری برای تنظیم هزینه های درمانی در اختیار هستند و ضروری است آنها با ورود و سرمایه گذاری در این بخش نظیر ایجاد بیمارستان به چرخه درمان وارد شوند.

نرخ شکنی نمی کنیم

مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به سوالی درباره نرخ شکنی برخی شرکت های بیمه بویژه در رشته های زیاندهی چون بیمه شخص ثالث گفت: این شرکت به ندرت نرخ شکنی داشته است و حتی رشته بیمه شخص ثالث که برخی شرکت ها تا 40 درصد تخفیف می دادند، بیمه ایران به مشتریان خود تخفیف نمی داد.

پورکیانی افزود: البته در قانون جدید بیمه شخص ثالث جلوی این تخفیفات گرفته شده است.

وی درپاسخ به سوالی درباره همکاری خودروسازان با برخی شرکت های بیمه برای بیمه خودروهای صفر گفت: این مساله یکی از موضوعاتی است که قرار است در سندیکای بیمه گران مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم واحدی در برابر خودروسازان اتخاذ شود، زیرا به نظر می رسد سود اصلی در این بخش نصیب خودروسازان می شود.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *