دانشگاه آزاد، بستر فعالیت سیاسی کاران نیست

  • توسط محسن سبزه پرور
  • ۷ سال پیش
  • ۰

گزارش امروز : رییس دانشگاه آزاد گفت : من سابقه کار در وزارت اطلاعات داشته و با مفسدان مقابله می کردم، افرادی که از سابقه من خبر دارند می دانند که به خوبی می توانم مسفدان را بشناسم.

به گزارش خبرنگار ما، فرهاد رهبر روز شنبه در نشست خبری افزود: تغییر ساختار دانشگاه آزاد از افقی به عمودی تصویب شده و هدف مهم، چابک سازی دانشگاه است.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ستاد مرکزی دانشگاه آزاد، سیاست گذاری، نظارت، هدایت و حمایت است، اظهار کرد: در زمان حاضر، دانشگاه آزاد با کاهش درآمدهای شهریه ای مواجه شده و اگر هزینه ها را مدیریت نکنیم، دانشجویان با مشکل مواجه می شوند.

روند کوچک سازی دانشگاه آزاد 

رهبر با یادآوری اینکه ۸۰ درصد درآمد دانشگاه آزاد از محل دریافت شهریه تامین می شود، گفت: قرار شده است روند کوچک سازی که از ستاد مرکزی آغاز شده، در همه واحدهای آموزشی دانشگاه به اجرا درآید.
به گفته وی قرار است در سال ۹۶، درآمدهای غیر‌شهریه‌ای دانشگاه آزاد افزایش یابد و تا سال ۱۴۰۴ درآمد غیرشهریه‌ای دانشگاه از ۲۰ درصد فعلی به ۴۰ درصد برسد.

شهریه گروه پزشکی دانشگاه آزاد اصلاح شد
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه علاوه بر اصلاح شهریه متغیر گروه پزشکی، شهریه ثابت ورودی‌های جدید پزشکی هم تغییر کرده است، افزود: الگویی درست کرده‌ایم که برای برخی رشته‌ها ۵۰ درصد تخفیف شهریه در نظر گرفتیم و برای برخی مناطق محروم نیز تخفیف‌های ویژه شهریه‌ای قائل شده‌ایم.
رهبر تاکید کرد: در هر استان و منطقه نیز مشخص کرده‌ایم تا دانشجویان از تخفیف شهریه ویژه بهره ببرند.

معاونت عمرانی دانشگاه آزاد به اداره کل تبدیل می شود
وی با بیان اینکه فعالیت های ساخت و ساز در دانشگاه آزاد به حداقل رسیده است، گفت: در زمان حاضر، نیاز به وجود معاونت عمرانی نیست و این معاونت به اداره کل تبدیل خواهد شد.
رهبر درباره نحوه همکاری «محسن هاشمی» معاون عمرانی دانشگاه آزاد با مجموعه دانشگاه نیز توضیح داد: با توجه به اینکه مهندس هاشمی در مسئولیت جدید ریاست شورای شهر تهران فعالیت می کنند ولی از آنجا که اطلاعات خوبی از سابقه عمرانی دانشگاه آزاد دارند، درصورتیکه فرصت داشته باشند حتما در حوزه مشاور از وی بهره می بریم.
رئیس دانشگاه آزاد، حمایت از فارغ التحصیلان و صاحبان ایده را از اهداف مهم دوره مدیریت خود عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد بستری فراهم می کند تا دانشجوی فارغ التحصیل و صاحب ایده بدون هیچ دغدغه ای محصول خود را تولید کند.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات و محصولات در دانشگاه آزاد شده است، افزود: شرایطی فراهم می کنیم تا با مسئولان اقتصادی سفارتخانه ها نیز برای بازاریابی محصولات نخبگان وارد مذاکره شویم.
رهبر خاطرنشان کرد: کمک به خلق ایده، تامین مالی برای فعال سازی ایده و محصول و کمک برای فروش محصول مهم ترین هدف دانشگاه آزاد برای حمایت از نخبگان است.
به گفته وی همچنین دانشگاه آزاد به هر واحد صنعتی که بخش تولیدی ایجاد کند، نیروی متخصص رایگان در اختیار می گذارد و بعد از ایجاد ارزش افزوده، برای بهره برداری وارد مذاکره با آن واحد صنعتی خواهد شد.
رهبر با بیان اینکه ظرفیت فعال صنعت موجود کشور ۳۰ درصد است، افزود: ۷۰ درصد ظرفیت صنعت، بدون استفاده است و مذاکراتی با اتاق بازرگانی آغاز کرده ایم تا از ظرفیت های خالی استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد سامانه ایده این دانشگاه نیز گفت: در این سامانه، ایده‌ها به ثبت می‌رسد و ایده‌ها برای تجاری‌سازی در صندوقی به همین منظور بررسی می‌شود.
وی در مورد رشته های دانشگاه آزاد مورد تایید وزارت علوم نیز گفت: در دوره جدید مدیریت دولت دوازدهم، مشکلات دانشگاه آزاد با وزارت علوم بسیار کم خواهد شد و در حال تعامل با وزارت علوم هستیم و با توجه به مسائل دانشگاه آزاد، هر چه را که قانون تغیین کرده باشد اطاعت می کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد وعده داد مسائل به وجود آمده میان این دانشگاه و وزارت علوم درخصوص صدور مجوز کدرشته های دانشگاه به زودی رفع شود.

سیاسی  کاری و سیاست کاری ممنوع 
رهبر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا فضای دانشگاه آزاد با مدیریت وی، سیاسی می شود یا خیر، گفت: من سابقه کار در وزارت اطلاعات داشته و با مفسدان مقابله می کردم، افرادی که از سابقه من خبر دارند می دانند که به خوبی می توانم مسفدان را بشناسم.
وی ادامه داد: در حدود ۶ سال مدیریتم در دانشگاه تهران متوجه شدم که این دانشگاه به پارکینگ بزرگ خودرو افرادی که در اطراف دانشگاه مغازه داشته اند تبدیل شده بود به همین خاطر دستور دادم ورود به دانشگاه، همراه با ارائه کارت دانشجویی باشد.
رهبر تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم است و نمی تواند بستری برای فعالیت های سیاسی کاران باشد.
وی با تاکید بر اهمیت آزاد اندیشی و برپایی کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: سیاسی بازی و سیاست کاری در دانشگاه ممنوع است، دانشجو نباید پیاده نظام یک حزب سیاسی باشد بلکه باید یک دانشجوی آگاه و فعال سیاسی باشد.
رهبر خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت‌های باز سیاسی در زمان ۶ سال فعالیت من در دانشگاه تهران اتفاق افتاد، به فعالیت همه تشکل‌های قانونی اعتقاد داریم اما اجازه فعالیت‌های خارج از چارچوب را نخواهیم داد.

دانشگاه آزاد به دور از سیاسی کاری ماموریت های خود را دنبال می کند
وی با بیان اینکه مردم از سیاسی‌کاری در نهادها رنج می‌بردند و چپ و راست دنبال منافع قبیله‌ای هستند، اظهار کرد: البته گاهی این حزب ها نیز به خودشان ضربه می‌زنند، امروز سیاسی‌کاری به کشور صدمه زده، اگر از تمام فرصت‌های کشور استفاده شود به نفع همه است و دانشگاه آزاد اسلامی به دور از سیاسی‌کاری ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.
رهبر با قدردانی از مدیریت های دوره های پیشین دانشگاه آزاد، ادامه داد: امروز ما درختی تحویل گرفته‌ایم که زمان میوه دادن آن است و در دانشگاهی هستیم که با تلاش همه گذشتگان به جایگاه رفیعی رسیده است.

کارآفرینی مهمترین انتظار مردم از دانشگاه آزاد است
وی تصریح کرد: مردم انتظار دارند که دانشگاه آزاد، بخشی از مشکلات موجود را حل کند و با اینکه در مقطعی دانشگاه آزاد، مشکل تقاضای ادامه تحصیل را حل کرد ولی امروز دیگر مشکل، ادامه تحصیل نیست، بلکه کارآفرینی انتظار مردم است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه نسل اول به دنبال کادرسازی و نسل دوم به دنبال ارتقای علم بود، امروز دانشگاه نسل سوم باید کارآفرین باشد و انتظار مردم از دانشگاه نیز فراهم ساختن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان است.
وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه آزاد، رتبه اول یا دوم در تولید علم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تبدیل علم به ثروت است و مسئولان دانشگاه نیز در همین زمینه برنامه ریزی و تلاش می کنند.
رهبر تاکید کرد: امروزه مهمترین سرمایه هر کشور، سرمایه نیروی انسانی است و کشور ما از منابع غنی و نیروی انسانی خوب برخوردار است اما ضعف مدیریتی ما موجب شده است نتوانیم این دو منبع را همسو و در یک جهت به کار بگیریم.

همکاری با کشورهای اسلامی و خاورمیانه اولویت دانشگاه آزاد است
وی در ادامه سخنانش به اهمیت تعامل دانشگاه آزاد در حوزه بین الملل و به روز شدن تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی دانشگاه تاکید کرد و گفت: تقویت فعالیت های بین الملل، همکاری با کشورهای اسلامی منطقه و خاورمیانه، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها برای همکاری در تبادل دانشجو و استاد و فرصت‌های مطالعاتی پسادکتری، مهم ترین اولویت های ما در حوزه بین الملل را تشکیل می دهد.
وی درباره نگرانی دانشجویان دانشگاه آزاد که رشته های تحصیلی آنها امسال از سوی وزارت علوم، تایید نشده است و همچنین ادامه فعالیت برخی واحدهای بین‌المللی دانشگاه نیز تصریح کرد: دانشجویانی که از قبل جذب شده‌اند مطمئن باشند که رشته‌هایشان قانونی است و درباره ادامه فعالیت واحدهای بین‌المللی نیز در حال بررسی هستیم و برخی از واحدها را نیز برای ارتباط بیشتر با دانشگاه‌های خارجی فعال خواهیم کرد.
رهبر با بیان اینکه کیفیت آموزش عالی باید در کشور ارتقا یابد، گفت: متاسفانه برخی دانشگاه آزاد را متهم می کند که در بعضی واحدهای آموزشی و در برخی رشته ها، بیش از ظرفیت دانشجو گرفته اند و یا استاد بدون مدرک تحصیلی اصلی تدریس می کند، در حالیکه می توانم بگویم در برخی از دانشگاه های دولتی چنین وضعیتی است و در دوره مدیریت جدید، سعی ما شفاف سازی است.;
انتهای پیام /////////

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *