گزارش آنلاین: رییس مرکز تحقیقات امام علی(ع) گفت: ۲۵۰ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی امام علی(ع) پژوهی رسید که از این تعداد پس از اخذ نهایی نظرات مجمع عالی داوران ۱۲ اثر داخلی و ۵ اثر خارجی برگزیده شده و قدردانی می شوند.

به گزارش خبرنگار ما؛ محمود جنیدی جعفری روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به پنجمین جشنواره بین المللی امام علی(ع) پژوهی افزود: این جشنواره در عصری برگزار می شود که به واسطه برخی تحولات و حوادث، نگاه نامناسبی نسبت به مسلمانان شکل گرفته است.
وی گفت: تحولات جامعه جهانی به گونه ای در رسانه های جمعی بین المللی قرار گرفته که بسیاری از انسان ها از مفهوم انسانیت مغفول مانده اند از این رو یکی از اهداف مراکز علمی این است که در زمانه ای که حقوق انسان ها و جامعه بشریت به زیر سوال رفته و صحبتی از کرامت انسانی نمی شود را تبیین کنند.
دبیر علمی پنجمین جشنواره بین المللی امام علی(ع) پژوهی افزود: مراکز علمی و دانشگاه ها باید نسبت به تبیین حقوق انسانیت بر مبنای زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) که در دامن وحی و نبوت بزرگ شده اند، تلاش کنند.
وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در کتاب نهج البلاغه در صدد ارائه تمدن اسلامی بر پایه های آموزه های برگرفته از قرآن کریم و مکتب وحی بوده است و این کتاب به منزله یک رسانه ارزشمند تلاش دارد تا سبک زندگی اسلامی را گفتمان سازی کند.
جنیدی جعفری یادآور شد: متاسفانه برخی معاندان بشریت درصدد مغفول کردن کتاب نهج البلاغه و سیره نظری و عملی حضرت علی(ع) هستند و بر همین اساس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد تبیین این وظایف برآمده و در اردیبهشت امسال فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهی را در سطح بین المللی منتشر کرد.
وی خاطرنشان کرد: گفتمان امام علی(ع) پژوهی، تجربه دیروز، آرمان امروز و نیاز فردا و شعار پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهی بوده است و آثار ارائه شده نباید بیش از ۵ سال از تحقیق و تفحصشان مکی گذشت.
رییس مرکز تحقیقات امام علی(ع) تصریح کرد: امسال نیز همچون دوره های گذشته از چهره های شاخص این عرصه قدردانی خواهد شد به گونه ای که در سومین دوره از زنده یادان آیت الله خزعلی و صادق آیینه وند، در چهارمین دوره از آیت الله ری شهری و آیت الله رشاد تجلیل شد و در پنجمین دوره نیز از مقام علامه امینی، زنده یاد سیدجعفر شهیدی، مصطفی دلشاد تهرانی، مهدی گلشنی و حجت الاسلام دین پرور قدردانی ویژه به عمل خواهد آمد.
وی تاکید کرد: پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهی و رونمایی از جایزه جهانی امام علی (ع) روز چهارشنبه ۵ شهریور ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.
جنیدی جعفری در پاسخ به سوال ایرنا مبنی اینکه اندیشمندان چه کشورهایی در این جشنواره ارائه مقاله داشته اند نیز گفت: ۲۰ اثر از ۱۵ کشور مختلف دنیا همچون آفریقای جنوبی، هند، پاکستان، لبنان، سنگال، آمریکا، افغانستان، عراق، جمهوری آذربایجان و روسیه به دبیرخانه این جشنواره ارائه شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *