گزارش امروز: نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار و عناوین روزهای این هفته اعلام شد.

 در این نشست که در ساختمان مرکزی راهیان نور برگزار شد، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اعلام اینکه «من انقلابی‌ام» شعار امسال گرامیداشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس انتخاب شده است،توضیح داد: از روزهای  ۳۱  تا ششم شهریور به ترتیب به نام «معنویت، اقتدار نیروهای مسلح و وحدت» «علم و فناوری، جوانان و سربازان»،«ولایتمداری،همبستگی ملی و دفاع همه‌جانبه»،«اقتصاد مقاومتی، خودباوری،پشتیبانی مردمی و اصناف» ،«بصیرت‌افزایی،‌دشمن‌شناسی،بیداری اسلامی و استکبارستیزی»،«رزمندگان،پیشکسوتان،زنان اسوه‌های صبر و مقاومت» و«شهیدان،جانبازان،آزادگان و ایثارگران» و «فرماندهان،عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است.

در ادامه این نشست، سردار کارگر گفت: در دهه فجر امسال 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌های مختلف افتتاح خواهد شد. از جمله در استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی که هم وطنان اهل سنت ما نیز در آنجا حضور دارند. یکی از برکات دفاع مقدس این است که این عرصه به قشر خاصی تعلق ندارد و همواره عامل وحدت کشور بوده است. تمامی گروه‌ها، اقوام و اقشار در حماسه‌های دفاع مقدس حضور داشتند برای همین دفاع مقدس به مردم تعلق دارد.

وی یادآور شد: از آنجایی که هفته دفاع مقدس با ماه محرم همزمان شده است توصیه کردیم که مداحان و عالمان ما پیوندی میان دفاع مقدس و حماسه عاشورا برقرار کنند و در رابطه با همخوانی این دو بازه تاریخی فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز روایت‌هایی بیان کنند. همچنین  توجه به نقش سربازان و بانوان در دفاع مقدس بسیار مهم است.

سردار کارگر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در هفته دفاع مقدس برگزار شود، گفت: برگزاری 400 نمایشگاه فرهنگی-هنری، غبارروبی 19هزار گلزار شهدا، رونمایی از 183 عنوان کتاب از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود. ما از سال 94 مصوب کرده‌ایم که هر استان 30 عنوان کتاب را به چاپ برساند. در طول این سه سال حدود 2000 کتاب به چاپ رسیده است و نشست‌های نقد و بررسی این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود. در خارج از کشور نیز نمایشگاه‌هایی در سفارتخانه‌ها برپا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور تأکید فراوانی بر برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهدا به استانداران در سراسر کشور داشته‌اندy از همین رو هر یک از نهادهای دولتی نیز جداگانه برای خودشان برنامه‌هایی در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس دارند.

سردار کارگر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بازدیدها از یادمان‌های شهدای غرب و شمال غرب کشور توضیح داد: ایجاد مسیرهای دسترسی به یادمان‌ها و برقراری امنیت از جمله زیرساخت‌هایی بود که این مناطق نیاز داشتند که فراهم شد و امروزه شاهد حضور گسترده مردم در فصل تابستان در این مناطق هستیم و حتی برخی از استان‌ها مانند آذربایجان غربی اعلام کردند که می‌خواهند یادمان‌های جدیدی را ثبت کنند. سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از این یادمان‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام//////////

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *