گزارش امروز:  رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه مجوزهای لازم برای انتشارات ویژه دفاع مقدس گرفته شد گفت: این انتشارات با آغاز هفته دفاع مقدس فعالیت خود را شروع می کند.

به گزارش خبرنگارما؛ علی اصغر جعفری در نشست خبری برنامه های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس سر آغاز خودباوری امت اسلامی است اظهار کرد: نتیجه این اعتماد به نفس باعث شد تا تمامی امت های اسلامی در برابر ظلم قیام کنند.
وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای هفته دفاع مقدس در حوزه هنرهای نمایشی تصریح کرد: با دریافت مجوز برای انتشارات هنر دفاع ۳۰ عنوان کتاب نمایشنامه در این بخش رونمایی می شود که ۷۵ هزار نسخه از هر کتاب برای ارسال به استان ایران آماده شده است.
وی افزود: مجموعه مقالات با عنوان پدیدار شناسی تئاتر دفاع مقدس که بر اساس فعالیت های پژوهشی متخصصان در این زمینه گردآوری شده رونمایی و نشست های تخصصی با محوریت آیین پژوهش تئاتر برگزار می شود.
وی تاکید کرد: از ۲ اثر نمایشی «هفت عصر هفتم پاییز» به کارگردانی ایوب آقاخانی و «نامه آخر» به کارگردانی علی گرجی با موضوع دفاع مقدس که در فصل تابستان مورد استقبال عموم قرار گرفت تجلیل و تقدیر خواهد شد.
جعفری با بیان اینکه در حوزه تولیدات کوتاه و انیمیشن جشنواره دفاع مقدس با عنوان «رسام» برگزار می شود گفت: این جشنواره با رویکرد مدافعان وطن، مدافعان حرم و مجاهدین اسلامی و مبارزه با استکبار در دو بخش فیلم و فیلنامه است.
وی با بیان اینکه تله فیلمی با عنوان «نگاه» از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد خاطر نشان کرد: تله فیلم های «چالش های مادربزرگ» با موضوع تاثیر دفاع مقدس بر خانواده ها و «قلک های شکسته» به آنتن تلویزیون می رود.
رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شبکه بین المللی سحر برنامه تلویزیونی «از خرمشهر تا سارایوو» با آغاز هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد اظهار کرد: همچنین مجموعه انیمیشن «فرزندان ایران» در ۱۸۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای از شبکه مختلف صدا و سیما پخش می شود.
به گفته وی دومین جشنواره ملی «فانوس» ویژه تولیدات دفاع مقدس استان های کشور که سال گذشته در شهر ساری برگزار شد امسال نیز فراخوان خود را منتشر می کند.
وی همچنین با اشاره به نشست تخصصی سینمایی گفتمان دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تفاهم نامه برای ساخت سه فیلم «یونس»، «کاتالیزر» و «شگرا» امضا شده است.
جعفری همچنین با بیان اینکه ۶۶ نمایشگاه عکس با عنوان «گنج جنگ» در تمامی استان ها برگزار می شود تصریح کرد: در هر نمایشگاه سی قطعه عکس ۵۰ در ۷۰ در معرض دید عموم قرار می گیرد و به طور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس افتتاح می شوند و مراسم اصلی در خانه هنرمندان تهران خواهد بود.
وی با اشاره به برنامه های تلویزیونی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: «تکه ای از آسمان» با محوریت معرفی فعالیت های هنری و سینمایی از شبکه آموزش در ۵۲ قسمت به طور هفتگی پخش می شود و برنامه «روبه روی ماه» نیز پخش خود را از هفته دفاع مقدس آغاز می کند.
وی افزود: تولید و پخش ویژه برنامه هفته دفاع مقدس «از خرمشهر تا قدس» تلفیقی از تحولات خرمشهر، سوریه و لبنان را به آنتن تلویزیون می برد.
جعفری همچنین با اشاره به انتشار نخستین آلبوم موسیقی تولیدات سازمان امور سینمایی با عنوان «چاووش بیدار» گفت: این آلبوم با هفت قطعه به نام های وطن، بیشه شیران، پیشکسوتان جهاد و مقاومت، آیات انقلاب، گلستان آتش، قبیله سرو، حماسه عاشقان منتشر می شود.
وی با اشاره به اولین جشنواره رسانه های دیجیتال دفاع مقدس با رویکرد مدافعان حرم و وطن در بخش بازی های رایانه ای، شبکه های مجازی، سایت و کانال تلگرامی و ایده پردازی تصریح کرد: ۲ بازی استراتژیک فرماندهان و دفاع از ایران رونمایی می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *