گزارش امروز: علی اشرف افخمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: برای اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های اقتصادی و صنعتی دولت باید به دنبال مدل های جدید و خاص باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جلسه شورای اطلاع رسانی و مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت سخن می گفت، افزود: پیش از تصرف بازار باید به دنبال اثرگذاری بر ذهن مشتری بود، زیرا تاثیرگذاری بر ذهن مشتری به معنای در دست گرفتن بازار نیز هست.
افخمی ضمن تاکید بر مهارت افزایی در حوزه صنعت و بازاریابی، تغییر نگاه نسبت به توسعه را حائز اهمیت شمرد و تصریح کرد: حضور در فضای بین المللی به ما رقابت را می آموزد و این رقابت است که به ما می آموزد تا دانایی خود را افزایش داده و مدل های کسب و کار خود را نوسازی کنیم.
افخمی در ادامه GDP و میزان صادرات کشورهای پیشرفته را با ایران مقایسه کرد و روش های جدید کسب و کار و حضور در فضای بین المللی را از روش هایی برشمرد که می تواند به کشورمان کمک کند تا به جایگاه واقعی خود در جهان دست یابد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه ما به دنبال کار کلاسیک نیستیم به موفقیت های دوره دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در صنایع زیرساخت ، پتروشیمی و فولاد و سایر صنایع اقدامات موثری در کشور صورت گرفته است ، به عنوان مثال تا زمان دولت یازدهم ظرفیت فولاد کشور ۱۷ میلیون تن بوده و در ۴ سال گذشته برای ۸ میلیون تن ظرفیت جدید ال-سی گشایش یافته است که این تنها کار بانک صنعت و معدن است.
وی گفت : در جهان امروز تولید فکر از سودآوری بالایی برخوردار است و شرکت های مشاوره از این طریق درآمدهای بالایی دارند، مانیز در داخل کشور باید برای این نوع فعالیت ارزش قائل شده و برایش برنامه ریزی کنیم.
افخمی سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور را دقیق و کارشناسانه توصیف کرد و گفت برای تحقق اهداف این سند با برنامه عملیاتی تدوین شود.