• صفحه خانگی
  • >
  • سیاسی
  • >
  • دادستان کل کشور: کلکسیون قانون گریزی و عمل خلاف قانون، دم از دفاع از حقوق مردم می زند

گزارش امروز : دادستان کل کشور گفت: فردی که هشت سال مدیریت عالی کشور را برعهده داشت و در دوره دوم دولتش کلکسیونی از قانون گریزی و عمل خلاف قانون داشت، امروز دم از دفاع از حقوق مردم می زند.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز یکشنبه در گردهمایی حقوقدانان بسیجی در حسینه فاطمه الزهرا (س) افزود: قصد دفاع بی‌جهت از قوه قضاییه را ندارم و قطعا آسیب‌ها و مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد، اما در مبارزه با افراد فاسد و فساد، در هیچ دستگاهی مثل قوه قضاییه برخورد نمی شود.
وی با بیان اینکه آمارهایی برای این مبارزات در قوه قضاییه دارد که فعلا ارائه نمی کند، یکی از مشکلات قوه قضائیه را اطاله دادرسی برشمرد و ادامه داد: قوه قضاییه کمبود اعتبار و کارمند دارد؛ قاضی بدبخت چه کند؟ آقای محترمی که ۸ سال مدیریت کشور را عهده‌ دار بودی و امروز به صورت اپوزوسیون قوه ‌قضاییه درآمدی، اگر انتقاد درستی داری بفرمایید. اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و بد و بیراه به قوه قضاییه بگویید و انواع اهانت ها و جسارت ها و تهمت ها و دروغ را بزنید، راه اصلاح نیست.
دادستان کل کشور با بیان اینکه شناسنامه او از مقابله با رهبری مشحون است، قهر کردن و ۱۱ روز خانه نشینی کردن و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش گذاشتن و اهانت به مراجع تقلید و دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات و بودجه‌ها را نمونه هایی از این مقابله عنوان کرد و افزود: چنین فردی با چنین شناسنامه ای امروز در عرصه مقابله با قوه‌قضاییه، اهانت‌ها و جسارت‌ها و توهین‌ها می‌کند و آیا این دفاع از حقوق مردم است؟ دلمان می سوزد؛ والله از بابت نصیحت می‌گویم که این راهش نیست مگر اینکه اهداف دیگری داشته باشند. آقایان منزوی هستند و می خواهند خود را از انزوا در بیاورند.
منتظری تصریح کرد: سکوت قوه قضاییه به معنی عجز از برخورد نیست و قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود، قوه قضاییه در برابر این حرکات که هیچ نفعی برای مردم و ملت ندارد، برخورد می کند. قصد قوه قضاییه حل شدن این مشکلات با تدبیر است و منتظریم خودشان سرعقل بیایند و بفهمند که این روش صحیح نیست.
وی اضافه کرد: اگر سینه خود را باز کنیم، مطالب برای بیان کردن فراوان است اما این کار را نمی کنیم چون نمی خواهیم حربه به دست دشمن دهیم. شما ببینید دشمن چگونه از این حرکات و برنامه ها علیه مردم و رهبری و انقلاب استقاده می کند.

بسیج خود را در همه عرصه ها به روز کند
دادستان کل کشور با بیان اینکه بسیج سنگر مستحکمی در برابر تهاجمات دشمن و دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب است، گفت: بسیج باید خود را در همه عرصه ها به روز کند.
منتظری با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج از سوی امام راحل در سال ۵٨، ادامه داد: بسیج پرتوان و سرافراز عمر ٣٨ سالگی را پشت سر گذاشته و این دوران پرافتخار باید همه ما را در مسیر تکامل ، ارتقا و حرکت توفنده قرار دهد.
وی بسیج را سنگر مستحکمی در برابر هر گونه تهاجم دشمن و دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب دانست و گفت: سنگرها متفاوت است و در هر سنگری گروهی در جهت صیانت از ارزش ها وظیفه پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را دارد.
وی ادامه داد: امروز در سنگر حقوق، حقوقدانی و صیانت از حقوق جامعه وظیفه داریم مطابق با شرایط روز و هماهنگ با مجموعه سنگربانانی که در سایر سنگرهای بسیج در پاسداری از انقلاب مشغول هستند، آنگونه که تکالیف شرعی و انقلابی اقتضا می کند ، تلاش کنیم.
منتظری با استناد به آیه ای از قران ‘ والذین جاهدوا فینا…’ جهاد را به سه دسته ، دفاع از کیان اسلام، مبارزه با استکبار و مبارزه برای رضای خدا تقسیم بندی کرد و گفت: استکبار همه نیروهای خود را برای ریشه کن کردن انقلاب روی صحنه آورد اما مردم ایران این جنگ ٨ ساله را با افتخار به پیروزی رساندند و جهادگرانی که در سنگرهای دفاع از کشور ایران اسلامی و در دفاع از ارزش های انقلاب سینه سپر کردند و بقا و دوام این نظام بی تردید مرهون خون این عزیزان و اسارت آزادمردان است.
دادستان کل کشور نمونه دیگر را جریان اخیری برشمرد که منطقه را آلوده کرده است و ادامه داد: همه تحلیل گران براین نظر بودند که این گروه خبیث که متاسفانه در لوای اسلام و پرچم لاإله الا الله حمله کردند هدف غایی شان ایران و آغاز آن سوریه و عراق و منکوب و سرکوب کردن اسلام در منطقه و راحت کردن خیال رژیم صهیونیستی بود.
وی ادامه داد: بسیج مردمی زمانی که داعش وارد خاک دمشق و همسایگی بغداد رسیده بود، با تدبیر مدبرانه و حکیمانه رهبری و خطی که حتی به مرجعیت شیعه در نجف اشرف داده بود و به رهبری سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی ، راه ٣٠ ساله آنان را در سه سال به نتیجه رسانده و توانستند شر داعش را از منطقه بکنند هر چند معتقدیم آنها دست از توطئه برنخواهند داشت و به گونه ای دیگر به شرارت خود ادامه خواهند داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *