گزارش امروز: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تهیه پیش نویس نظام جامع راهنمایی و مشاوره دانش آموزان گفت: پیش نویس این نظام پس از تدوین به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال می شود.

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت روز امور تربیتی که در تالار وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: نظام جامع راهنمایی و مشاوره دانش آموزان، با توجه به کمبودها و امکانات آموزش و پرورش، مسیر راهنمایی و مشاوره را مشخص می کند.
وی با اشاره به کمبود نیروی مشاور در مدارس به خصوص مدارس دوره ابتدایی، اظهار کرد: ما از صفر تا ۱۰۰ نیاز به مشاوره داریم اما امکانات و منابع انسانی در آموزش و پرورش محدود است و در این حوزه از ظرفیت معلمان استفاده می کنیم.
کاظمی، یکی از کارکردهای مهم در آموزش و پرورش را انتقال ارزش ها، باورها، عقاید و فرهنگ عنوان کرد و افزود: بیشترین سهم را در این حوزه مربیان امور تربیتی برعهده دارند، اگر نقش مربیان امور تربیتی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی مرور کنیم، در می یابیم که آنان در هر دوره ای سهمی بزرگ در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز دوره ای است که رشد علمی، سیاسی و اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برعهده مربیان امور تربیتی است، اظهار کرد: براین اساس ارتقای توانمندی و منزلت آنان از مهمترین اولویت های کاری معاونت پرورشی و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه ۲۰ سیاست و راهبرد برای حوزه معاونت پرورشی تدوین شده، گفت: سه مورد از این سیاست ها از جمله توسعه «فرهنگ قرآن، نماز، عترت»، «توسعه مهارت ها» و «فعالیت های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید، نشاط» در میان دانش آموزان اولویت ما هستند و برای آنها براساس اقتضائات و توانمندی های استان ها در قالب یک مدل برنامه عملیاتی را تدوین کرده ایم.
کاظمی، فقدان مهارت کافی دانش آموزان برای رویارویی با مسائل مختلف را از جمله عوامل بروز آسیب های اجتماعی دانست و افزود: در حوزه ارتقای توانمندی و آگاهی دانش آموزان اقدامات موثری باید انجام شود.
آیین گرامیداشت روز امور تربیتی روز دوشنبه با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، بیش از ۳هزار نفر از معاونان و مربیان امور تربیتی و جمعی دیگر از مسئولان در تالار وزارت کشور برگزار شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *