گزارش امروز : معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت : مدارک تحصیلی در حال حاضر به دلیل مزایای آن در حقوق و دستمزد افراد اهمیت یافته است، حال آنکه مهارت های افراد به دلیل فقدان نظام ارزیابی صلاحیت، مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار ما سلیمان پاک سرشت، درباردید خبر نگاران ازبر گزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کرج ، گفت: بدون شک مسابقات ملی مهارت عرصه رقابت توانمندی های نخبگان مهارتی به عنوان نمایندگان برگزیده افراد توانمند از سراسر کشور است. و این مسابقات با استانداردهای جهانی طراحی و در حال برگزاری است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: فقر مهارتی در کشور به دلیل تقدس مدرک گرایی ایجاد شده و برای عبور از بحران فقر مهارتی و مدرک گرایی نیازمند جنبش ویژه رسانه ای هستیم.

وی با اشاره به نقش و قدرت تاثیر گذاری رسانه گفت :رسانه می تواند با آگاهی بخشی به مردم ضرورت مهارت آموزی برای رونق اقتصادی و اشتغال را برجسته و همچنین دستیابی به توفیقات اثر بخش در مقوله مهارت آموزی نیازمند حمایت و توجه رسانه هاست.

پاک سرشت اظهار کرد: مدارک تحصیلی در حال حاضر به دلیل مزایای آن در حقوق و دستمزد افراد اهمیت یافته است، حال آنکه مهارت های افراد به دلیل فقدان نظام ارزیابی صلاحیت، مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مادامی که مقوله مهارت مفهومی غیر قابل اندازه گیری و غیر قابل ارزشیابی داشته باشد نگاه جامعه به مهارت آموزی تغییر نخواهد کرد.
وی ضمن تاکید برضرورت ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نهادی است که هر تحولی در آن به طور طبیعی نظام آموزش عالی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و برنامه ریزی برای استقرار نظام شایستگی محور اقبال به مهارت آموزی را در پی خواهد داشت.
سلیمان پاک سرشت همچنین اظهار داشت: برای توسعه آموزش های مهارتی به همکاری بخش خصوصی نیاز داریم .
وی افزود: توزیع متوازن امکانات آموزشی و مهارت آموزی با کمک بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور می تواند دامنه آموزش ها را گسترش دهد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خاطر نشان کرد: کسانی که در این مرحله موفق شوند به مسابقات جام جهانی 2019 روسیه اعزام خواهند شد.
هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با شرکت 500 هنرجو در 33 رشته مهارتی از 24 تیرماه جاری در البرز آغاز شده و تا فردا چهارشنبه 27 تیرماه ادامه دارد.
انتهای مطلب //////

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *