گزارش امروز : حجت الاسلام ملانوری گفت: سال آینده جشنواره تقدیر از برترین های خیر ماندگار را با اصول و استاندارد ملی برگزار می کنیم.

به گزارش خبر نگار ما ، حجت الاسلام ملانوری در نشست خبری تشریح برنامه های دومین همایش خیر ماندگار گفت: دومین همایش ملی خیر ماندگار روزهای دهم و یازدهم دی ماه برگزار می شود. همایش خیر ماندگار در دو بخش کاملا مجزا در روز دهم دی ماه برگزار می شود در نوبت صبح ۵ کارگاه  برگزار می‌شود که حضور در این کارگاه ها صرفاً از طریق ثبت نام قبلی در سایت همایش امکان پذیر است و به شرکت کنندگان این کارگاه ها مدرک معتبر اعطا می شود.

دبیر اجرایی دومین همایش خیر ماندگار  به برنامه های دومین روز همایش اشاره کرد و گفت:  در روز یازدهم دی ماه صبح اجلاس عمومی با حضور مدیران دولتی و اساتید دانشگاه و سخنرانی دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

وی همچنین  از برگزاری جشنواره ای برای تقدیر از فعالان امور خیر خبر داد و تصریح کرد:  بر اساس چند ماه کار فشرده همکاران ما در بنیاد خیریه آلا در چند رشته خاص از فعالان عرصه خیر تقدیر به عمل می آید. از میان کتاب هایی که منشا خیر بوده اند پنج کتاب را در این جشنواره معرفی خواهیم کرد در حوزه موسسات خیریه که کارآفرینی کرده اند یا کارآفرینانی که خیر هستند  معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام ملانوری خاطر نشان کرد: در سال آینده جشنواره تقدیر از برترین های خیر ماندگار با اصول و استاندارد ملی برگزار خواهد شد.

دیر اجرایی دومین همایش ملی خیر ماندگار گفت: در برگزاری همایش ملی خیر ماندگار سازمان های دولتی و غیر دولتی و نهادهای مردمی همکاری و مشارکت داشته اند که از میان سازمان های دولتی سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی، سازمان خدمات شهرداری، دانشگاه های اصفهان و امام صادق و تعدادی از انجمن های علمی کشور و مهمتر از همه تعدادی از مجامع خیریه می توان اشاره کرد. امیدواریم خود این کار یعنی جمع شدن دو بخش حاکمیتی و خیریه و عمومی در کشور به ارتقاء همکاری سازنده میسر شود.

احسان و نیکوکاری موضوع مشترک همه ادیان

در ادامه این مراسم رییس دومین همایش ملی خیر ماندگار گفت: فعالیت های خیر خواهانه، احسان و نیکو کاری تنها موضوع مشترک همه ادیان و جوامع انسانی است.

دکتر محمد صالح طیب نیا رییس دومین همایش ملی خیر ماندگار گفت: فعالیت های خیر خواهانه، احسان و نیکو کاری تنها موضوع مشترک همه ادیان و جوامع انسانی است. احسان  تنها موضوعی است که در ان جنسیت مطرح نیست، سن نمی شناسد، دین نمی شناسد، مرز نمی شناسد و در همه جوامع این موضوع مورد توجه و اهمیت است و حتی می توان گفت مربوط به دوره خاص انسانی نیست.

رییس دومین همایش ملی خیر ماندگار افزود: مسئله امور خیریه و نیکوکاری  چند دهه است مورد توجه ویژه قرار گرفته است شاید در دهه های گذشته این موضوع بیشتر جنبه فردی داشت و انسان ها برای وجدان خود به این موضوع می پرداختند و چندی است در کشورهای پیشرفته به این موضوع به عنوان یک مسئله اجتماعی پرداخته می شود و به عنوان یکی از شاخص های جوامع توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است.

طیب نیا تصریح کرد: نیکوکاری و امور خیر و مشارکت های اجتماعی امروز توانسته بسیاری ازچالش هایی که دولتها و دولتمردان  در زمینه خدمات با آن  روبه‌رو بودند را حل کند. نگاهی به ناکارآمدی دولت ها در ارائه خدمات عمومی به مردم پدید آمده و این به دلیل بروکراسی شدید میان دولتها و گران بودن هزینه خدمات دولتی است.

رئیس دومین همایش ملی خیر ماندگار اذعان کرد: در بخش دولتی فعالیت های دولت در بخش عمومی چون  آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نمره خوبی نمی گیرد از طرفی بخش خصوصی هم خروجی خوبی در ارائه خدمات ندارد. چرا که این عرصه ها برای بخش خصوصی سودآور نیست.

وی خاطر نشان کرد: بخش سوم تحت عنوان سازمان های مردم نهاد در بسیاری از کشورهای دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است

طیب نیا افزود: سالیانه خیرین سلامت، چندین میلیارد در حوزه سلامت هزینه می‌کنند و بار عظیمی را از دوش نظام سلامت کشور برداشته اند در بحث فرهنگ دینی فعالیت خیرین مسجد ساز و در کنار آن ها خیرینی که در بخش های دانشگاهی فعالیت می کنند.

رئیس دومین همایش ملی خیر ماندگار گفت: اتفاق مهمی در کشور ما باید می افتاد و متاسفانه مورد کم توجهی واقع شده است بحث تولید دانش خیر است وقتی می بینیم در آمریکا یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی چون ماکروسافت به یک موسسه خیریه تبدیل می شود نشان می دهد نمی شود یک موسسه خیریه را با نگاه های تجربی مدیریت کرد بلکه نیازمند یک نگاه عالمانه هستیم.

طیب نیا ادامه داد: نیاز است در کشور ایران دانش امر خیر تولید شود ما امروز خیریه هایی رو داریم که چند صد میلیارد ریال در سال درآمد دارند و اینها یک بنگاه اقتصادی بزرگ هستند موسساتی در کشور وجود دارد که چند صد هزار نفر مخاطب دارد اینها نهادهای اجتماعی کاملاً وسیعی هستند که نیاز به مدیریت های عالمانه دارند.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد آلا از سال ۱۳۹۴ با این دغدغه که کشور نیازمند تحول مدیریت خیریه ها در ایران است وارد این عرصه شده  و نام این عرصه را  خیر ماندگار گذاشته است و  فعالیت خیرخواهانه که خیرین انجام می دهند ذت خیر جاری گذاشته است. آن چیزی که خیر ماندگار است می تواند به جامعه‌ی ما یک جهش اساسی دهد مسئله خیر ماندگار و یا تحول در نظام خیریه کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد ما نیازمند  تغییر در نگاه حاکمیتی هستیم خیرین بهترین افراد برای مدیریت سازمانهای خیریه هستند.

طیب نیا گفت: امروز تمامی دانشگاه های معتبر برتر دنیا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بودجه شان توسط خیرین تامین می شود برخی  از این دانشگاه‌ها داری بودجه‌هایی هستند که از بودجه وزارت علوم ایران بیشتر است امروز اکثر اندیشکده های بزرگ دنیا توسط موسسات خیریه تامین منابع می‌شود یعنی خیرین وارد عرصه های نوین مورد نیاز جامعه شده اند.

وی گفت: اگر امروز دغدغه اول جامعه ایران اشتغال و مسائل اقتصادی است به نظر می‌رسد خیرین درصورتی که در این عرصه ورود پیدا کنند بار سنگینی را از دوش نظام برخواهند داشت و این اتفاق در حال وقوع است چرا که تعداد زیادی از خیریه ها در حوزه اشتغال و کارافرینی اجتماعی در کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس دومین همایش ملی خیر ماندگار افزود: یکی از اقدامات خوب و اساسی بنیاد آلا که از سال ۱۳۹۵ پایه گذاری شد برگزاری همایش های ملی خیر ماندگار است اولین همایش در اسفند ماه ۱۳۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و مورد استقبال پژوهشگران و دانشگاهیان قرار گرفت، امسال دومین همایش خیر ماندگار را در تالار رازی برگزار می‌ شود اتفاق جدید این دوره از همایش برگزاری مراسم جشنواره خیر ماندگار با هدف تقدیر از فعالان عرصه امر خیر است که هدف این جشنواره تکریم 14 فعال عرصه امر خیر است.

ارایه ۹۲ مقاله علمی در دومین همایش ملی خیر ماندگار

همچنین دبیر علمی دومین همایش ملی خیر ماندگار گفت:۱۳۵ مقاله به دبیرخانه همایش خیر ماندگار ارسال شده که از میان آنها ۹۲ مورد برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

دکتر نعمت الله موسی گفت: جوامع بشری دارای یک بخش سخت و یک بخش نرم هستند در واقع امور خیریه و نیکوکاری بخش نرم اجتماعات بشری هستند و این مسئله به یک موضوع فرهنگی در جوامع بشری تبدیل شده است و اجزای اجتماعات بشری را با هم متحد و همراه می سازد با این تعریف کار خیر امری عمومی است.

دبیر علمی دومین همایش ملی خیر ماندگار افزود: بنیاد خیریه آلا از چند سال گذشته در تلاش است امر خیر در عرصه عمومی را مورد توجه قرار دهد همایش ملی خیر ماندگار کوشش می کند تا عالمان، اندیشمندان و مردم عادی را در کنار یکدیگر قرار دهد این همایش یک هم افزایی و نگاه مشترک ایجاد می کند.

موسی پور تصریح کرد: دومین دوره همایش ملی خیر ماندگار با عناوین متعددی در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی کار خود را در سال جاری آغاز کرد و فراخوان ارسال مقالات علمی را برای حوزه‌های متعدد ارسال کرد و بسیاری از دانشجویان و متفکران به تولید مقاله اقدام کردند.

وی خاطر نشان کرد:۱۳۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از میان آنها ۹۲ مورد برای ارائه در همایش پذیرفته شده است که این مقالات به شکل پوستر، سخنرانی و یا چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش قرار می گیرد.

وی افزود: در دومین همایش خیر ماندگار علاوه بر نظرات خیرین، تجربه خاص نیکوکاران نیز مورد توجه و جمع آوری قرار گرفته است که در دو روز برگزاری همایش ارایه می شود. موضوع  دیگر ارائه ایده های نو برای انجام کار خیر است که در این همایش از آنها بهره برداری می شود.

موسی پور از برگزاری مراسمی با هدف تجلیل از خیرین در این دوره همایش خبر ماندگار خبر داد و گفت: از تعدادی از فعالان عرصه امرخیر در این همایش قدردانی خواهد شد همایش خیر ماندگار با هدف اشاعه اندیشه های نیکوکاری در جامعه برگزار می شود همین طور در این همایش در پی شناسایی مسائل و چالش‌های امر خیر و نیکوکاری در جامعه هستیم. حوزه خیر و نیکوکاری نیازمند توجه بیشتر در جامعه است .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *