گزارش امروز: نشست چگونگی بهره برداری از ظرفیت خیران و واقفان با حضور فعالان و صاحب نظران در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،در حاشیه دومین روز همایش ملی خیر ماندگار نشست مسئله‌محور با موضوع «چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت خیران و واقفان در تبلیغ و ترویج قرآن کریم»، عصر سه‌شنبه۱۱ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام علی ملانوری، قائم مقام بنیاد خیریه راهبری آلاء و مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت و با حضور جمعی از خیران و فعالان قرآنی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،دکترعبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن کریم، محمدحسین محمدزاده، رئیس سابق شبکه قرآن سیما و محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: عقیده من بر این است که خیریه قرآن را از خیریه‌های دیگر جدا نکنیم و خیال نکنیم که تشکل‌دادن به آن خیلی می‌تواند راهگشا باشد. آنچه بیش از همه مهم به نظر می‌رسد، توسعه مطالعه نظری است، اینکه ببینیم آیا زمینه ایجاد تقوا، نمی‌تواند خود یک کار خیر باشد؟، به نظر می‌رسد در کنار پرداخت به قرائت و حفظ قرآن کریم اگر زمینه‌ای فراهم‌کنیم تا فرهنگ و فکر قرآنی ترویج پیدا کند، این خود یکی از بزرگترین کارهای خیر است.

استاد قرآن و حدیث دانشگاه تهران در ادامه گفت: تقویت سرمایه اجتماعی برای کمک به ترویج قرآن کریم، تسهیل‌گری اداری و قانونی برای فعالیت‌های خیر قرآنی، مردمی‌نگاه داشتن فعالیت‌های خیریه و از همه مهم‌تر، خالص‌ نگاه‌داشتن نیت و انگیزه برای انجام کار، از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند ما را به هدف مورد نظر رهنمون کند.

گفتنی است  فهمچنین  کارگاه آموزشی با عناوین «کارآفرینی اجتماعی و تأثیر آن بر پایداری مؤسسات خیریه»، «راهبری نیروهای داوطلب»، «روش های تأمین مالی در مؤسسات مردم نهاد» و «تیپ شناسی شخصیتی و تأثیر آن بر جذب مالی و تعامل اثربخش با کارکنان و داوطلبان» از برنامه های حاشیه ای این همایش بود که یازدهم دی ماه توسط اساتید مختلف برگزار شد.

همایش ملی خیر ماندگار به صورت دو سالانه توسط بنیاد خیریه آلاء برگزار می شود و در دومین دوره آن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی کشور، انجمن مددکاران اجتماعی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان اوقاف و امور خیریه، دانشگاه شهید بهشتی، سازمان زیباسازی شهر تهران از جمله سازمان ها و نهادهایی هستند که در کنار جمع زیادی از مؤسسات خیریه در این همایش دو روزه همکاری و مشارکت دارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *