گزارش امروز : رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک ایران ، مهمترین هدف گذاری های اتحادیه را مبارزه با قاچاق پوشاک اعلام کرد و گفت : شورای عالی برندهای پوشاک ایران به عنوان یکی از ۸ کمیته تشکیل شده با هدف توسعه، ارتقاء، افزایش و بهبود برندهای ایران آغاز به کار کرد .
به گزارش خبر نگار ما ، مهر داد زکی پور، در انتخابات هیات مدیره که در اتاق بازرگانی ایران بر گزار شد به ارایه گزارش و عملکرد خود در مجمع عمومی اتحادیه پرداخت و گفت : از سال ۹۵ تاکنون ۵۴جلسه هیات مدیره بر گزار شد و تعداد اعضا از 130 در ابتدای دوره ، به ۲۴۰ نفر افزایش پیدا کرد.
وی ، افزود : در راستای پیشبرد امور و تحقق اهداف اتحادیه ۸ کمیته از جمله کمیته نمایشگاه و توسعه فروش ، آموزش و پژوهش ، پوشاک ، صادرات ، کمیته برند تحت عنوان شورایعالی برندهای پوشاک ایران ،استارتاپ و گردباف تشکیل شده است ؛ و برخی دیگر کمیته های جدید در حال راه اندازی است.
زکی پور ، با بیان اینکه شورای عالی برندهای پوشاک ایران یکی از مهم ترین کمیته ها به شمار می رود که با هدف توسعه، ارتقاء، افزایش و بهبود برندهای ایران آغاز به کار کرد افزود : موسسان این کمیته معتقدند باید برندسازی در ایران توسعه بیابد و فقط تمرکز بر چندین برند نباشد.
وی، در گزارش خود به اهم فعالیت های اتحادیه اشاره کرد و گفت : عضویت در هیات موسس و دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های صنعتی و صنفی پوشاک که در ابتدا با ۷ تشکل آغاز شد، اکنون با ۱۷ تشکل سراسری واستانی توانسته نقش بسیار مهمی در پیگیری مبارزه با قاچاق منسوجات و پوشاک نقش داشته باشد.
همچنین رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک ایران ، به برگزاری پنجمین و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران اشاره کرد و افزود : برگزاری نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران (ایران مد) در سال ۹۵ با حضور انجمن صنایع پوشاک ایران شکل گرفت و در سال ۹۶علاوه بر انجمن صنایع پوشاک ایران ؛اتحادیه صنف پوشاک تهران و حضور داشت و در سال ۹۸ ، اتحادیه کشباف تهران بر دو تشکل فوق اضافه شدند.
وی ، در گزارش هیات مدیره، به دعوت از هیات های تجاری از کشورهای عراق ،افغانستان ،ارمنستان و قطر در نمایشگاه ایران مد سال۹۷ و حضوردر سفرهای تجاری وزیر امور خارجه به پاکستان عراق و سوریه اشاره کرد و با با بیان اینکه یکی از مهمترین هدف گذاری های اتحادیه مبارزه با قاچاق پوشاک بوده است افزود : در این راستا سه همایش گسترده با حضور مسئولین ذیربط و کارآفرینان و مدیران صنایع نساجی و پوشاک با پو شش گسترده رسانه ای ، بر گزار شد که در مرحله اول برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق آغاز کردیم .
رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک ایران ، در خصوص پیگیری مستمر و فعالیت گسترده اتحادیه در رابطه با مبارزه با قاچاق پوشاک که با هدف ریشه کن کردن این بطور جدی آغاز شد یاد آور شد : نماینده اتحادیه بیش از ۳۷ جلسه کار گروه حضور فعال و موثر در کارگروه دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی در وزارت صنعت داشته و جلسات بسیاری هم بابت همفکری ، هم اندیشی با مدیران صنعت پوشاک برگزار شد.
وی افزود : در کارگروه دستورالعمل کدهای شناسه کالا و رهگیری برای گروه کالایی منسوجات پوشاک حضور فعال و مستمر داشتیم .همچنین این اتحادیه بعنوان عضو رسمی این کارگروه در۵۴جلسه رسمی و حاشیه ای این کار گروه شرکت کرده که دستاورد آن تدوین دستورالعمل اجرایی ماده ۱۳ و آیین نامه اجرایی ماده ۷ است . این دستور العمل با اولویت پوشاک وارداتی به صورت قانون در دستور کار مجریان قرار گرفت.
زکی پور، با تاکید بر اینکه اعمال این قانون موجب می شود عرضه کنندگان پوشاک وارداتی ملزم شوند که نسبت به اخذ شناسه کالا هنگام ثبت سفارش اقدام کنند افزود : در صورتیکه کالای وارداتی شناسه نداشته باشد حتی در صورت وجود سایر مدارک مثبت قانون، بعنوان کالای قاچاق شناسایی خواهد شد همچنین با اجرایی شدن این قانون راه برای پلمپ مراکز عرضه پوشاک قاچاق هموار شد.
برگزاری جلسات متعدد با سایر ارگان های نظارتی و اجرایی غیر از وزارت صنعت در رابطه با برخورد با متخلفین عرضه کننده و واردکننده پوشاک قاچاق اعم از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قوه قضاییه ، سازمان تعزیرات حکومتی، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های صنایع و اقتصاد و حقوقی مجلس، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، وزارت کشوراز دیگر فعالیت های این هیات مدیره می توان بر شمرد.
وی در ادامه افزود : پایش و نظارت مستمر بر نحوه برخورد با برندهای متخلف پوشاک قاچاق در سطح عرضه در مجتمع های تجاری بصورت مستمر در حال انجام است؛ عضویت در کارگروه تدوین و پیاده سازی سند راهبردی پوشاک و پیگیری جلسات مربوطه ،عضویت در کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عضویت در کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ، عضویت در کنفدراسیون صادرات ایران و کرسی بازرس در این تشکل از دیگر فعالیت های هیات مدیره است .
از دیگر،عملکرد هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک می توان به همکاری با دانشگاههای نساجی به خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشکده شریعتی ، برگزاری دوره مشترک دانشگاه امیرکبیر با موسسه مدآرت فرانسه و مشارکت در برگزاری دوره مدیریت طراحی و مد در دانشگاه امیرکبیر و اعزام دانشجویان به فرانسه همکاری با مرکز تخصصی نوآوریهای دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری با دانشکده شریعتی جهت راه اندازی خط تولید پوشاک با همکاری شورایعالی برندهای پوشاک اتحادیه برای مصارف خیریه با هدف تربیت نیروی انسانی کارآزموده برای صنایع پوشاک اشاره کرد .
به گفته وی پیگیری مستمر ، و فعالیت گسترده اتحادیه در رابطه با مبارزه با با قاچاق پوشاک بوده است ؛ که با هدف ریشه کن کردن ناهنجاری از آذر ماه ۹۵ آغاز شد که یکی از فعالیت های ثابت اتحادیه بوده است.
ارسال کمک های اعضا بصورت سازماندهی شده به زلزله زدگان کرمانشاه، تامین پوشاک شب عید کودکان تحت پوشش موسسات خیریه معتبر، ارسال کمک های اعضا به صورت سازماندهی شده به سیل زدگان جنوب و غرب کشور ،تقویت قابل توجه ارتباط ارگانیک و سازماندهی شده با سایر تشکل های صنعت نساجی ،ارتباط فعال و مستمر با اتاق بازرگانی تهران و ایران، حضور فعال در انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران و اتاق ایران ،استفاده موثر از تخصص و تجربه اعضا در ارتباط با جلسات متعدد و روابط بیرونی اتحادیه ، برگزاری دو رویداد استارتاپی در زنجیره تامین صنایع نساجی و پوشاک با همکاری ستاد فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر فعالیت های اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران است .
همچنین برنامه های آتی اتحادیه به شرح زیر عنوان شد ؛
پیگیری، مهمترین هدف گذاری های اتحادیه مبارزه با قاچاق پوشاک بوده است تثبیت و ادامه امور اجرایی دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی پوشاک و تلاش جهت تبدیل این دستورالعمل به قانون – پیگیری اجرایی شدن
مرحله دوم برخورد با قاچاق پوشاک در سطح عرضه که عمدتا خارج از برندهای گروه اول بوده و عمده قاچاق توسط ایشان صورت می گیرد.
– برنامه ریزی جهت تشکیل تعاونی تامین نیاز، مواد اولیه و نیاز های تدارکاتی اعضا
– تدوین اطلاعات و توانمندیهای برندها و تولیدکنندگان و تهیه دیتابیس صنعت نساجی با اولویت پوشاک در مرحله اول جهت حضور در بازارهای صادراتی و همکاری نزدیک با رایزنان تجاری کشورهای هدف بخصوص کشورهای همسایه
– برنامه ریزی جامع جهت حضور اعضا در نمایشگاههای کشورهای همسایه و برنامه ریزی جهت اعزام هیات های تجاری و برگزاری رویدادهای بی تو بی در کشورهای همسایه و دعوت از تجار کشورهای هدف جهت همکاری و افزایش اعضا به ۳۰۰ نفر .
انتهای پیام //////
خبر نگار معصومه بیات