گزارش امروز : حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان اولین خریدار و دومین تولیدکننده درمان در کشور یکی از حوزه های مهم این سازمان به شمار می رود که طرح ها و اقدامات مهمی را برای ارتقای خدمات درمانی، بهبود مستمر کیفیت خدمات، افزایش کارایی و تسهیل دسترسی عادلانه به خدمات، برای جمعیت تحت پوشش خود اجرا کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، راهبردهای بخش درمان در افق برنامه استراتژیک سازمان عبارتند از: “بهینه سازی ساختارهای تأمین خدمات درمانی مبتنی بر نیازهای واقعی افراد تحت پوشش بیمه درمان”، “مدیریت کارآمد و موثر عرضه و تقاضا در بازار خدمات درمانی” و “همراه نمودن نهادهای مدنی و حاکمیتی جهت اجرای موثر مأموریت و برنامه های بخش درمان سازمان”.
بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با بیش از 46 هزار و 500 نفر نیروی انسانی، از طریق 385 مرکز درمانی ملکی و عقد قرارداد خرید خدمت با حدود 48 هزار و 200 مرکز تشخیصی و درمانی، خدمات درمانی مورد نیاز جمعیت تحت پوشش خود را (بیش از 42 میلیون نفر) تامین می کند و خدماتی با حجم بیش از 464 میلیون مراجعه بستری و سرپایی را تدارک و تامین نموده است.
اهم اقدامات انجام شده از سوی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی طی سال های 92 تاکنون به شرح زیر است:

• توسعه ظرفیت های فیزیکی ارائه دهنده خدمات درمانی طی سال های98‏-1392

•توسعه تعداد تجهیزات پزشکی با تکنولوژی بالا در مراکز ملکی

• تعداد مراجعات تشخیصی و درمانی در درمان مستقیم طی سال های97‏-1392

• درصد رضایتمندی بیماران از خدمات بستری مراکز ملکی تامین اجتماعی طی سال های97‏-1392
گسترش استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات در ارائه خدمات بخش درمان سازمان (حذف دفترچه های درمانی ایجاد و استقرار برنامه نسخه الکترونیک در مراکز ملکی، ایجاد و استقرار برنامه نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد، استقرار سامانه استحقاق سنجی و رفع هم پوشانی، ثبت کد رهگیری و اخذ اصالت دارو، استقرار سیستم HIS در کلیه بیمارستانهای ملکی، ایجاد داشبورد مدیریتی BI در درمان غیرمستقیم، کاردکس الکترونیک پرستاری، نوبت دهی غیرحضوری، استقرار سیستم PACS، استقرار سیستم مدیریت و نگهداشت تجهیزات پزشکی (CMMS) به صورت واحد در کلیه مراکز درمانی ملکی، ثبت و تأیید اینترنتی (نسخ دارویی، جلسات فیزیوتراپی، خدمات تصویر برداری، خدمات آزمایشگاهی، جلسات دیالیز)، استقرار برنامه نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده مزمن، ارتقای نظارت در درمان غیرمستقیم و …) از اهم اقدامات انجام شده در راستای ارتقای دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت و کنترل هزینه این سازمان است.
همچنین اجرای مراحل برنامه ارتقای خدمات هتلینگ در بیمارستان های ملکی، تدوین راهنماهای بالینی و خرید راهبردی شامل؛ تدوین و ابلاغ پروتکل های بستری بخش های ویژه(ICU&NICU)، اندیکاسیون آنژیوگرافی عروق کرونر و تعویض مفصل زانو و اجرای آن در بیمارستانهای ملکی، تدوین و اجرای دستورالعمل های تجویز داروهای منتخب (هورمون رشد، Alteplase در بیماران سکته مغزی، داروهای مصرفی در هپاتیت سی، سیتوکسی ماب (سروگردن‏- کولورکتال)، ریتوکسی ماب در بیماران پیوندی، تراستوزوماب در سرطان سینه، لیراگلوتاید در دیابت، بواسی زوماب در پنج سرطان (سینه، ریه، سرویکس گردن، کلورکتال، مغز)، همکاری در تدوین استاندارد و دستورالعمل های خرید خدمات (استاندارد و دستورالعمل های تجویز سونوگرافی های بارداری، کارگذاری کاتتر دائم به فضای پلور، تست متاکولین، برونکوسکوپی، پاپ اسمیر و HPV، اسپیرومتری) و برنامه ریزی و اجرای خرید راهبردی تجهیزات پزشکی مصرفی (اقلام پرمصرف) از دیگر اقدامات حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی در این مدت بوده است.
انتشار کتب و گزارش های مختلف در حوزه های سیاستگذاری، مدیریتی و اجرایی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نیز جزو مهمترین اقدامات این حوزه به شمار می رود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *