• صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • پولی مالی
  • >
  • در مجمع عمومی سالانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران مطرح شد: دستیابی بالغ بر ١٠ هزار میلیارد ریال سود خالص

گزارش امروز : مجمع عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران یران(LAB) امروز صبح، چهارم اسفندماه با حضور دكتر علي موحدنژاد عضو هيأت مديره و جمعي از مديران بانك صنعت و معدن به عنوان سهامدار حقوقي عمده و بیش از 80 درصد سهامداران این شركت در هتل آزادی پارسیان تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در این جلسه گزارش رویایی عملکرد شیر دلیر ایران بازار سرمایه بازدهی بالای۶٠٠ درصد در قیمّت روی تابلو برای مدت یکسال و دستیابی بالغ بر ١٠ هزار میلیارد ریال سود خالص، افزایش حدود ٢٠٠ درصدی فروش و افزایش حدود ۶٠٠ درصدی درامد غیر عملیاتی کارنامه درخشانی از خود را بین سهامداران منتشر کرد.

تایید تقسیم سود ۹۳۰ ریال به ازای هر سهم
همچنین صورت های مالی و ترازنامه برای سال منتهی به ۳۰آذرماه ۹۹ به تصویب حضار رسید و پس از تصویب صورت های مالی از سوی سهامداران تقسیم مبلغ ۹۳۰ ریال سود به ازای هر سهم مورد تایید حاضران قرار گرفت.

۱۹۷ در صد سود خالص شیران در سال ۹۸

شیران در مجموع با ورود به باشگاه شرکت‌های با سود بالاتر از ١٠ هزار میلیارد ریال، توانست ١٠.١٠۵ میلیارد ریال سود خالص برای سال ٩٨ را ثبت کند. حال آنکه در سال ٩٧ این رقم ٣.٣٩٨ میلیارد ریال بود . بر این اساس، شیران توانست در سال جاری به ١٩٧ درصد سود خالص دست یابد.

افزایش ۲۹ در صدی افزایش محصولات LABوNp ‘ HAB

شیران با . بررسی اجمالی عملکرد این شرکت حاکی از افزایش محصولات LABوNp ‘ HAB بالغ بر ٨٠ میلیون دلار از محل صادرات برای کشور در شرایط تحریمی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٩ درصد افزایش داشته است.

جهش ۹۲ در صدی فروش کل شرکت شیران
شیران در فروش کل نیز یک جهش ٩٢ درصدی را ثبت کرده است. همچنین با فروش ٩.۶٠٠ میلیارد ریال در سال مالی گذشته به رکورد تازه ١٨.۴٠٠ میلیارد ریال دست یافته است.

علاوه بر این، یک گام ٢٢ هزار میلیارد ریالی نیز برای سال آتی خود ترسیم کرده است.

رشد ۶۰۰ در صدی در بخش غیر عملیاتی

براساس این گزارش شیران با حدود ۶٠٠ درصد رشد در بخش غیر عملیاتی توانسته است رقم ۴.٨٧۶ میلیارد ریال درآمد غیر عملیاتی در سال مالی ٩٧ را ثبت کند. این در حالی است که در سال قبل‌تَر، این رقم ٧٢۵ میلیارد ریال بوده است.

شروع طوفانی در سال جدید

یکی از خبرهای مهیج شیران، فروش ۴ هزار میلیارد ریالی ماه‌های دی و بهمن سال مالی جدید منتهی به اذر ماه ٩٩ بود که نشانگر شروع طوفانی برای سال مال جدید است که منجر به تحقق eps بالای ٣۵٠ ریال برای هر سهم در ماههای مذکور می شود.

همچنین پیگیری مطالبات خارجی که روند جدیدی برای پیگیری آن آغاز شده است روزهای خوبی را ترسیم خواهد کرد.

۹۳ ریال برای هر سهم در یکسال گدشته

در پایان مجمع سود عادلانه ، سهم سهامداران که یکسال با شیران ۶٠٠ درصد بازدهی روی تابلو را تجربه کرده بودند و در مجمع نیز برای هر سهم ٩٣ ریال سود دریافت کردند.

همچنین، در مورد عوارض ارزش افزوده خوراک نفت سفید ، که پیشتر روی کدال قرار گرفت ، در مجمع ابعاد ٣هزار و ۶٠٠ میلیارد ریالی به خود گرفت و اعلام شد در صورت أخذ کامل سایر ارا مربوط به دوره های مالیاتی سال ٩٠ تا ٩٨ یک سود رویایی در انتظار سهامداران شیران در دوره های اتی فقط از محل همین موضوع خواهد بود.

 

فروش ۴ هزار میلیارد ریالی ماه‌های دی و بهمن سال مالی جدید

شیران فروش ۴ هزار میلیارد ریالی ماه‌های دی و بهمن سال مالی جدید (منتهی به آذر‌ماه ۹۹) بود که نشانگر شروع طوفانی شیران برای سال مالی جدید است که منجر به تحقق EPS بر روی ۳۵۰ ریال برای هر سهم درماه های مذکور شده  است.

پیگیری وصول مطالبات خارجی که روند های جدیدی برای پیگیری آن آغاز شده است روزهای خوبی برای آینده شیران ترسیم می‌کند .

شیران مصمم است سال مالی ۹۹ را با گام‌های استوار تر و درخشان تر طی کند

البته شیران از مشکلات موجود در تکمیل طرح توسعه و توقف آن نیز سخن گفت و سخن سختی های ناشی از تحریم‌ها را نیز بر شمرد اما مدیرعامل به این نکته اشاره کرد که شیران مصمم است سال مالی ۹۹ را با گام‌های استوار تر و درخشان تر طی کند.

افزایش  930 ريال به ازای هر سهم 

گفتني است در پايان اين نشست، براساس پیشنهاد هيأت مدیره میزان سود تقسیمی شرکت كه در سال گذشته 480 ريال بود با نظر سهامداران به مبلغ 930 ريال به ازای هر سهم افزایش یافت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *