گزارش امروز : مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانهای شمال غرب کشور گفت: منابع انسانی بانکها مهمترین سرمایه یک بانک موفق به شمار میرود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی؛ «نریمان جهانبخش» امروز در کمیته اصلاح و بهبود عملکرد استانهای شمال غرب کشور در تبریز افزود: نظام بانکی کشور به واسطه ضرورتهایی که در کشور بوده با تغییرات گستردهای مواجه شده است و این امر در جریان فعالیت بانکها و مؤسسات مالی تأثیر مستقیم داشت.
وی بابیان اینکه تعریف بانک بزرگ هماکنون تغییر کرده است، اذعان داشت: در حال حاضر به بانکی؛ بانک بزرگ اطلاق میشود که بهرهوری و کارایی لازم را داشته باشد نه اینکه وسعت و تعداد نیروی انسانیاش زیاد باشد.
جهانبخش اضافه کرد: این تغییر نگرشها اکوسیستم نظام بانکی را دچار تغییرات گستردهای کرده است. در این اکوسیستم جدید اعمال نظارتها بیشتر شده و این امر موجب تقویت عملکردها و اصلاح ساختار بانکها نیز شده است.
مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانهای شمال غرب کشور ادغام مؤسسات و بانکهای نظامی در یکی از بانکهای کشور را از دیگر تغییرات گسترده در نظام بانکی کشور خواند و افزود: این اصلاح ساختار هم ازجمله تصمیمات بسیار مهمی بود که در اکوسیستم فعلی بانکی کشور رخ داد که تأثیرات فراوانی نیز در نظام بانکی کشور داشت.
وی گسترش فناوریهای جدید را در نظام بانکی بسیار مهم و اثرگذار خواند و تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد تراکنشهای بانکی به صورت غیرحضوری انجام میشود که این نشان از تغییر کارکرد مساحت و تعداد پرسنل شعبه دارد.
جهانبخش سرعت تغییرات و گسترش رقابتها در نظام بانکی کشور را بسیار زیاد خواند و گفت: تمام بانکها از لحاظ سختافزاری مشابه یکدیگر هستند ولی آنچه که تفاوتها را رقم میزند نیروی انسانی بانکها است که به عنوان سرمایههای ارزشمند آن بانک به شمار میروند.
وی بانک توسعه تعاون را یک بانک جوان و پویا خواند و افزود: جوانان ویژگیهای منحصربفردی دارند که آموزش پذیری، ریسکپذیری و کنجکاو بودن ویژگیهای دوران جوانی است که میتواند زمینهساز رشد، پیشرفت و خلاقیت در بانک باشد.
مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانهای شمال غرب کشور وجود بالغ بر ۴۵۰ شعبه در کشور را نشان از گستردگی بانک توسعه تعاون در سراسر کشور دارد.
وی ادامه داد: دولتی بودن این بانک یکی از ویژگیهای خاص بانک توسعه تعاون است که اعتماد مشتریان را به دنبال دارد. تنوع ارائه خدمات به بخشهای مختلف اقتصاد کشور نیز از دیگر ویژگیهای خاص این بانک به شمار میرود.
این گزارش میافزاید؛ کمیته اصلاح و بهبود عملکرد استانهای شمال غرب کشور با حضور معاون امور استانها و بازاریابی، مدیر امور استانها و مدیر شعب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در تبریز برای اولین بار تشکیل جلسه داد.
انتهای پیام ///