گزارش آنلاین : مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت رفع گرههای ترافیکی به عنوان پیشنیاز هر فعالیتی که به منظور ایمنسازی و روانسازی ترافیک صورت میگیرد، گفت: بر این اساس، در گام نخست با تغییر الگوی شبکه تردد، گرههای ترافیکی را برطرف کرده و در گام بعد نسبت به انجام اصلاحات هندسی اقدام مینماییم.
به گزارش خبر نگار گزارش آنلاین از روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ سید حسین حسینینژاد از روانسازی ترافیک و رفع نقاط حادثهخیز به عنوان دو وظیفه اصلی اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک نام برد و افزود: در بخش ایمنسازی نقاط حادثهخیز، پس از انجام بازدیدهای مستمر و منظم میدانی از این نقاط در هر منطقه توسط کمیتههای تخصصی با حضور نماینده پلیس راهور آن منطقه، مسائل و مشکلات نقاط مذکور شناسایی و مورد بررسی قرار میگیرند و به منظور ایمنسازی آنها، اصلاحات هندسی مورد نیاز یا تغییر الگوی شبکه تردد در آنها به اجرا در میآید.
وی با اعلام اینکه در بخش روانسازی ترافیک نیز با انجام اقدامات زیرساختی و از طریق تغییر الگوی شبکه تردد به دنبال رفع گرههای ترافیکی هستیم، گفت: منظور از گره ترافیکی، نقطهای است که منجر به پسزدگی ترافیک به دیگر معابر شهری میشود و ما با تغییر الگوی شبکه تردد که شامل اقدامات مهندسی از قبیل یکطرفه یا دوطرفه کردن و راستگرد یا چپگرد کردن خیابان است، نسبت به روانسازی عبور و مرور اقدام میکنیم.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران در خاتمه با تأکید بر اینکه انجام اصلاحات هندسی، زیرمجموعه وظایف ایمنی و شامل انواع از اقدامات محدودکننده در شبکه تردد است، خاطرنشان کرد: این اقدامات زمانی اجرا میشوند که تغییر الگوی شبکه تردد، پاسخگوی جریان ترافیک عبوری نباشد