گزارش آنلاین : ایران زمین یکی از جلوداران صنعت بانکداری کشور در زمینه ارائه خدمات بانکداری مدرن است. این بانک همواره در تلاش است تا به روز‌ترین محصولات فناورانه را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اما ویژگی پیشرو بودن بانک ایران زمین تنها در خدمات رسانی هوشمند به مشتریان محترم خود خلاصه نمی‌شود. بلکه این بانک از جهت همکاری و تعامل با کسب و کارهای حوزه فین‌تک و البته در همکاری با سایر بانک‌ها نیز سابقه طولانی دارد.

شکی نیست که بانک ایران زمین یکی از جلوداران صنعت بانکداری کشور در زمینه ارائه خدمات بانکداری مدرن است. این بانک همواره در تلاش است تا به روز‌ترین محصولات فناورانه را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اما ویژگی پیشرو بودن بانک ایران زمین تنها در خدمات رسانی هوشمند به مشتریان محترم خود خلاصه نمی‌شود. بلکه این بانک از جهت همکاری و تعامل با کسب و کارهای حوزه فین‌تک و البته در همکاری با سایر بانک‌ها نیز سابقه طولانی دارد.
همکاری بانک ایران زمین با سایر بانک‌ها، رشد و بهبود کیفیت خدمات در صنعت بانکداری
بانک ایران زمین هرگز به رشد و توسعه خودش قانع نشده و بهبود کیفیت خدمات در صنعت بانکداری را برای همه بانک‌های کشور می‌طلبد. ایران زمین معتقد است که همکاری صمیمانه در راستای اشتراک تجربیات و استفاده از منابع و امکانات بانک‌ها برای یکدیگر منجر به کاهش هزینه‌ها و ارتقای سطح توانمندی بانک‌ها در زمینه فناوری و انفورماتیک خواهد شد. این همکاری منجر به کاهش زمان آزمون و خطا، افزایش سطح سودآوری بانک‌ها، جلوگیری از هدر رفت زمان و بالارفتن سطح کیفی رقابت بین بانکی می‌شود.
به همین دلیل است که این بانک در پروژه‌های بسیاری با بانک‌های دیگر همکاری داشته است. بانک ایران زمین حتی در انتقال تجربیات با رقبای خود در فضای بانک‌های خصوصی از هیچ کمکی فروگذار نکرده است.

راه اندازی باشگاه مشتریان بانک سینا، از پیاده سازی تا پشتیبانی

یکی از نمودهای روشن سطح بالای همکاری بانک ایران زمین با دیگر بانک‌ها، پروژه راه‌اندازی باشگاه مشتریان بانک سینا بوده است.
از آنجائیکه داشتن باشگاه مشتریان برای یک بانک موضوع بسیار مهمی است و منجر به افزایش سطح وفاداری مشتریان و جذب کاربران جدید می‌شود، بانک ایران زمین امکانات، منابع، تجربیات و دانش خود را در این زمینه در اختیار بانک سینا قرارداده و پروژه باشگاه مشتریان این بانک را از پیاده سازی تا پشتیبانی، اجرا کرده است.

همکاری با بانک‌های سنتی، افزایش سطح چابکی صنعت بانکداری

بانک‌های سنتی با سبقه بسیار طولانی نقش بسیار پررنگی در توسعه صنعت بانکداری در ایران داشته‌اند. این بانک‌ها جلوداران این حوزه بوده و تجربیات ارزنده بسیاری در این زمینه دارند. اما سرعت رشد تکنولوژی در سال‌های اخیر و تمرکز این بانک‌ها بر ارائه خدمات در قالب شعبات فیزیکی سبب شده تا این بانک‌ها از چابکی لازم برای همگام شدن با خدمات فناورانه، جا بمانند.
اینجاست که بانک ایران زمین وارد عمل شده و به ارائه امکانات و دانش فنی خود به این بانک‌ها پرداخته است. بانک ایران زمین در راستای خلق محصولات فناورانه بانک‌های سنتی با این بانک‌ها همکاری صمیمانه‌ای داشته و به رشد آن‌ها بسیار کمک کرده است. واضح است که این همکاری در نهایت منجر به افزایش چشمگیر سطح چابکی کل صنعت بانکداری شده است.

حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، همکاری در جهت رشد اقتصادی

پویایی و سودآوری صنعت بانکداری کشور ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی دارد. رشد اقتصادی نیز معلول توسعه در زمینه تولید است. چرخیدن چرخ بنگاه‌های اقتصادی عاملی است که منجر به کاهش بیکاری، افزایش سطح امید به زندگی، رفع نیازهای کشور از طریق تولید محصولات داخلی، از بین رفتن اثرات ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و ثبات اقتصادی می‌شود.
در این راستا آنچه یکی از کارهای مهمی که از دست بانک ایران زمین بر می‌آید، اعطای تسهیلات کلان به بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی است.
بانک ایران زمین با توجه به سامانه‌های نظارتی که اطمینان حاصل می‌کنند که تسهیلات اخذ شده توسط کسب و کارها در جای درستی خرج شده و در نهایت منجر به تولید و بازگشت هزینه می‌شوند، تا پایان شهریورماه 1402 بیش از 235 هزار و 738 میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش‌های خصوصی پرداخت کرده است.

این بانک با تکیه بر همین سامانه‌های نظارتی چنین مبلغی را در جهت رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی معتبر به آن‌ها پرداخته و برگشت منابع به چرخه نقدینگی، پایداری تولید در واحدهای مختلف و حذف چالش جاری شدن تسهیلات را تضمین کرده است.
موضوع بسیار مهم دیگری که در زمینه اعطای تسهیلات کلان بانکی در بانک ایران زمین وجود دارد این است که ضریب پایین مطالبات غیر جاری در صورت‌های مالی نشان می‌دهد که مدیران این بانک در کنار سیاست‌های حمایتی، روی مسئله انظباط تسهیلاتی و اعتبارسنجی مشتریان حساسیت بسیار زیادی دارند.

حمایت کسب و کارها و همکاری با سایر بانک‌ها در عین وجود مشکلات داخلی در بانک ایران زمین

ادغام مؤسسه مولی‌الموحدین با بانک ایران زمین رویدادی بود که این بانک را با مشکلات و فشارهای مضاعفی روبه‌رو کرد. موضوع زیان انباشته‌ای که ناشی از تلفیق بود چالش‌های بسیاری را برای این بانک به وجود آورد. اما بانک ایران زمین علی‌رغم همه این فشارها توانست در کنار فعالان حوزه کسب و کار بماند، به توسعه تولید و رشد اقتصادی آن‌ها کمک کند، در کنار بانک‌های رقیب خصوصی و بانک‌های سنتی باشد تا اثبات کند که رشد صنعت بانکداری مدرن را برای همه بانک‌ها و توسعه اقتصادی را برای همه ایران آرزومند است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *