• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • شهردار منطقه ۶ در جلسه نظارت ستادی در این منطقه تأکید کرد:ساخت پارکینگ در مرکز پایتخت برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد

گزارش آنلاین : شهردار منطقه ۶ تهران در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه گفت: با توجه به قرار گرفتن بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی فراوان در منطقه ۶ و جمعیت زیادی که روزانه به‌ صورت شناور به دلایل کاری، آموزشی و درمانی در این منطقه تردد می‌کنند و همچنین، به دلیل برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی متعدد در میدان‌ها، معابر و اماکن آن در طول سال، حوزه حمل و نقل و ترافیک در این منطقه نیاز به توجه ویژه و تمرکز مضاعف دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ سید مرتضی روحانی با تأکید بر معضل کمبود پارکینگ در منطقه ۶ به ویژه در اطراف بیمارستان‌ها، افزود: یکی از مسائل و مشکلات عمده در حوزه ترافیک این منطقه، کمبود پارکینگ است که با توجه به گران بودن زمین، ساخت پارکینگ برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد و شهرداری نیز نمی‌تواند در زمینی که متعلق به خودش نباشد، سرمایه‌گذاری کند و این مسئله، مانع بزرگی برای مشارکت مدیریت شهری در ساخت پارکینگ‌ در زمین‌های‌ متعلق به بیمارستان‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی است.
وی نسبت به اینکه با پیگیری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، این مانع توسط شورای اسلامی شهر تهران رفع شود، اظهار امیدواری کرد و گفت: با وجود گذشت ۸ ماه از کلنگ‌زنی پارکینگ بیمارستان شریعتی و انجام اقدامات لازم از جانب شهرداری منطقه ۶ به دلیل وجود برخی موانع قانونی، ساخت پارکینگ مذکور متوقف مانده است.
روحانی با تشکر از ابلاغ بخش‌نامه تفویض اختیارات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شهرداري‌های مناطق، افزود: برای افزایش سرعت و کیفیت اجرای پروژه‌های ترافیکی، شهرداری‌های مناطق باید بتوانند آزادانه نسبت به انتخاب مشاور اقدام کنند.

گلشنی: مطالعات ترافیکی در معابر با عرض کمتر از ۳۰ متر از طریق مناطق انجام می‌شود

در ادامه جلسه، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تقدیر از عملکرد شایسته شهرداری منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: بازدیدهای ستادی از مناطق با هدف شناسایی مسائل و مشکلات و کاستی‌ها و کمبودهای موجود و نیز کمک و حمایت از شهرداری‌های مناطق برای رفع آنها انجام می‌شود.
مهدی گلشنی با اعلام اینکه مهم‌ترین مسئله منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل و ترافیک، کمبود پارکنیگ است، افزود: چندین محل برای احداث پارکینگ در این منطقه تعیین شده‌ اما با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند و از این رو، کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری امور پارکینگ‌های منطقه ۶ تشکیل داده‌ایم.
وی از ابلاغ بخش‌نامه‌ای در خصوص نحوه خط‌کشی معابر و لزوم رعایت استانداردهای لازم به این منظور، خبر داد و گفت: به برکت ابلاغ بخش‌نامه تفویض اختیارات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شهرداری‌های مناطق، امسال تا کنون ۲۹ پروژه در کمیته‌های تخصصی منطقه ۶، مورد تصویب و اجرا قرار گرفته‌اند در صورتی که اگر تفویض اختیارات اتفاق نیفتاده بود، تصویب و اجرای این مصوبات در ستاد تا سه سال زمان می‌بُرد و بخش‌نامه ابلاغی، سرعت عمل مناطق در تصویب و اجرای پروژه‌ها را ارتقاء داده است.
گلشنی با اعلام اینکه منطقه ۶ از پُرترددترین مناطق پایتخت است و میزبانی بسیاری از مراسم‌ها و مناسبت مردمی و آیینی، جریان ترافیک این منطقه را تشدید می‌کند، افزود: اعتبارات زیادی برای نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی مورد نیاز است که خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، میزان اعتبارات نگهداشت این منطقه، حدود ۴۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و از این رو، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶، ملزم به انجام فعالیت بیش از پیش از طریق تعریف مکانیزم‌های اجرایی برای جذب بودجه اختصاص داده شده، خواهد بود.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶ با الگوگیری از بخش‌نامه تفویض اختیارات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شهرداری‌های مناطق، می‌تواند برخی از امور اجرایی و تصمیم‌گیری‌های محلی خود را به شهرداری‌های نواحی واگذار کرده و خود بر حُسن اجرای آنها نظارت کند، خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم حفظ استقلال مناطق در انجام مطالعات برای اجرای پروژه‌های ترافیکی، به‌ زودی بخش‌نامه‌ای مبنی بر انجام مطالعات ترافیکی در معابر با عرض کمتر از ۳۰ متر از طریق مناطق ابلاغ می‌شود و از این پس، صرفاً مطالعات پروژه‌های مهمی که از اثرگذاری فَرا منطقه‌ای برخوردارند، توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام خواهد شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *