گزارش آنلاین : رییس کل بیمه مرکزی گفت: طبق آخرین هماهنگی بیمه مرکزی و پلیس راهور کروکی برخط اجرایی شده و خسارت به صورت الکترونیکی پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما ، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: موضوع هاب درمان ۲ سال پیش آغاز شد، چند نهاد دولتی باید همکاری کنند تا نسخ الکترونیک را اجرایی کنیم، این موضوع نیاز به هماهنگی بیمه‌های پایه، بیمه‌های تکمیلی، وزارت بهداشت و مراکز درمانی و داروخانه‌ها دارد.

وی افزود: بیمه تکمیلی با بیمه گر پایه در این رابطه هماهنگ شده و اطلاعات را ارسال می‌کنند، تا هفته اول اسفند موضوع نهایی شده و تا اسفند نیازی به نسخه کاغذی نخواهد بود.

استاد هاشمی با بیان اینکه ظرف مدت ۲ ساعت فرآیند بیمه شخص ثالث کوتاه شده است، گفت: در این زمینه با پلیس راهور اقدامات خوبی انجام شده است، ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت در آینده آنلاین خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در جامعه با فناوری‌های جدیدی در ارتباط هستیم، صنعت بیمه کند در این عرصه ورود کرده و باید به سمت فناوری‌های نو حرکت کند، باید شتاب دهندگی شرکت‌های بیمه را در بیمه مرکزی انجام دهیم و در این رابطه مجوز سند باکس صنعت بیمه را اجرایی کردیم، آئین نامه اینشورتک را اجرایی کردیم.

استادهاشمی افزود: باید نهادهای نظارتی برای بیمه نهادهای دولتی اجرایی شود، در قانون مشخص شده که نهادهای دولتی باید بیمه کامل داشته باشند. کار خوبی که در این دولت انجام شد انتشار صورت‌های مالی بود و با این اقدام شفافیت بیشتر شده و شرکت‌های دولتی و وضعیت بیمه‌ای آن در رصد همه مطالبه گران به ویژه اهالی رسانه قرار گرفته است.

علی استاد هاشمی درباره اعتبارسنجی نیز گفت: اعتبارسنجی مشتریان و رتبه بندی شرکت‌ها به صورت شاخص سازی انجام می‌شود، باید شاخص‌های اصلی بیمه مرکزی برای شرکت‌های اپراتور انجام شود و با شاخص سازی و رتبه بندی باید به نحوی عمل کنیم که شرکت‌های ضعیف نتوانند پرتفوی سرمایه گذاری سنگین را انجام دهد. تفاهم نامه‌ای در هفته گذشته با شرکت اعتبارسنجی ایران انجام دادیم که مشتریان نیز اعتبارسنجی شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت بیمه باید کارشناسی ریسک را انجام دهد و اگر سرمایه گذاری پر ریسک باشد نباید آن را انجام داد.

به گفته استادهاشمی، فاصله رعایت استانداردهای جهانی برای بیمه حمل و نقل و ترانزیت جهانی زمان‌بر شد و به همین دلیل بیمه سبز ترانزیت لغو شد، در شرایط فعلی موانع اساسنامه بر طرف شده، خسارت‌ها پرداخت شده و با رایزنی‌ها در حال برطرف کردن تعلیق این بیمه سبز ترانزیت برای رانندگان ایرانی هستیم.

وی افزود: امروز مشکل بیمه ترانزیت رانندگان ایرانی حل شده و هیچ راننده‌ای نمی‌تواند بگوید به علت نبود بیمه قادر به ترانزیت و خروج از سفر نیستیم.

علی استادهاشمی در نشست خبری با بیان اینکه بیمه مرکزی با پلیس راهور دو موضوع کروکی برخط و راننده‌محوری را پیگیری کرده است، گفت: در بحث کروکی برخط بیمه برای تبلت‌ها و سرورها تامین مالی را انجام دادیم تا این امکانات اختیار پلیس راهور برسد. البته سال گذشته پلیس راهور بدون برخط شدن به‌صورت پایلوت روی تبلت‌ها این طرح را اجرا کرد اما از ۱۳ آذر امسال جریان داده به صورت آنلاین بین بیمه و پلیس راهور برقرار شد و اکنون با وارد کردن جزییات، داده‌ها به‌صورت آنلاین در سیستم فراجا قرار می‌گیرد و به بیمه مرکزی منتقل می‌شود.

وی افزود: در آخرین جلسه مقرر شد کارگروهی بین بیمه و پلیس راهور تشکیل شود و به‌صورت هفتگی تمام اختلالات را بررسی کرده تا زمان حضور پلیس در زمان حادثه و ثبت اطلاعات کاهش پیدا کند. اکنون هنگام بروز تصادفات، مدت دو ساعت زمان می‌برد تا زمانی که اطلاعات به بیمه مرکزی منتقل شود. البته همچنان ممکن است مشکلات اینترنتی وجود داشته باشد اما ما در تلاش برای رفع مشکلات هستیم. هدف ما این است که همه این اقدامات به‌صورت آنلاین انجام شود تا دیگر نیازی به حضور مردم در بیمه نباشد.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص موضوع راننده‌محوری نیز توضیح داد: در بحث راننده‌محوری، بیمه‌نامه باید بر اساس رفتار راننده تعریف شود، چون راننده پرخطر به بیمه صدمه بیشتری می‌زند. از این رو سامانه خود را در بیمه مرکزی تعریف کردیم؛ اما داده‌ها را باید از پلیس راهور دریافت کنیم. قرار شده بعد از اینکه کروکی برخط به نتیجه رسید  که احتمالا تا پایان سال خواهد بود، موضوع راننده‌محوری را دنبال کنیم و سال آینده می‌توانیم استارت بزنیم.

 

استادهاشمی درباره تاثیر انتشار اسامی‌ بدهکاران‌کلان بانکی گفت: به‌عنوان متولی صنعت بیمه باید ریسک شرکت‌ها  و ظرفیت نگهداری آن‌ها را کنترل کنیم. علاوه بر اعلام اسامی بدهکاران، باید به شرکت‌های بیمه هم میزان ریسک مشتریان را هم اعلام کنیم؛ برای شرکت‌های بزرگ که بدهی بزرگی به بیمه‌ها دارند تدابیری اندیشده شده تا دریافت بیمه‌نامه برای آنها دشوار شود که این امر نیازمند بررسی بیشتر است ولی حتما در فروش بیمه‌نامه برای این شرکت‌ها سختگیری‌ها بیشتر می‌شود.

وی درباره تغییر ملاک خودروهای متعارف و غیرمتعارف گفت: بیش از دو سال است که بیمه مرکزی نظر خود را درباره اصلاح ملاک خودروهای متعارف و غیرمتعارف را به مجلس اعلام کرده ولی هنوز جزو اولویت‌های صحن نبوده و این موضوع باید در صحن بررسی و تصویب شود، اما ما از حقوق مردم دفاع می‌کنیم.

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *