گزارش آنلاین:  محسن سبزه پرور –  دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ما ؛  داود منافی‌پور- دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)- امروز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در مراسم تشریح برنامه های همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد با بیان اینکه مظلومیت شیرخوار حسینی هر روز جای خود را بیشتر در جهان باز می‌کند اظهار کرد:امسال بیست‌ودومین سال برگزاری این مراسم است و هیچ کس فکر نمی‌کرد این مراسم اینچنین جهانی شود.

وی با اشاره به اینکه همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود، گفت: نسل کنونی از ما سوال دارد چرا عزاداری می‌کنیم؟ با به دست گرفتن حضرت علی اصغر(ع) به راحتی می‌توان به این سوال جواب داد و گفت هزار و اندی سال پیش فرزندان حضرت رسول در بیابان کربلا هم خودش و هم فرزند شیرخوارش به شهادت رسید.

منافی‌پور افزود: اولین هیات بین‌المللی شیعه به نام بانوان ثبت شده و با شیرخواران خود به عزا نشسته‌اند و پیام لبیک و سلام و آمادگی دارند و در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) می‌کنند. این مسئله محدود به جغرافیای شیعه نیست و مادران مسیحی نیز فرزندان خود را نذر یاری منجی بشریت می‌کنند. ما باید این فرهنگ را به قله برسانیم و اصلا محدود به جغرافیای شیعه نیستیم و باید تلاش کنیم هر کس مادر است بیاید و فرزندش را نذر یاری منجی کند. یعنی منجی و امام نجات بخش برای همه است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: سال ۸۹ اولین مراسم شیرخوارگان حسینی برگزارشد. همان سال هم اربعین شروع شد. این اتفاقی نیست؛ اربعین هم مختص زنان است و گویی قرار است زنان کربلا را به جهان معرفی کنند. نقطه عطف شیرخوارگان حسینی این است که مادر فرزند دلبند خود را نذر امام می‌کند و بعد از این نذر عهده‌دار یک تربیت جدی می‌شود و تربیت یک سرباز منجی آغاز می‌شود. دشمن گفته اینها پادگان منجی را راه‌اندازی کرده‌اند.

منافی‌پور اضافه کرد: سیدالشهدا فقط برای من و توی شیعه نیست. سیدالشهدا فقط برای گریه کردن و حاجت گرفتن نیست برای تعالی است چون عشق‌مدار و حق‌مدار بود و خودشان فرموده‌اند آمده‌ام دنیای شما را اصلاح کنم و درک این حقیقت از هزاران سلام و دعا بیشتر است. اگر این را فهمیدیم به نسل جوان می‌آموزیم که راه فلاح این است. امام حق بود و نگذاشتند حق را برقرار کند و چون شهید شد باید بر ایشان گریست.

وی ادامه داد: قبلا مراسم‌های عزاداری و نوحه‌خوانی بود اما حضور مادران و شیرخوارگان در جهان این سوال را ایجاد کرد که چرا اینگونه این فرهنگ در حال توسعه است.

منافی‌پور اعلام کرد: شش هزار و ۴۸۰ نقطه در ایران مراسم‌هایی که ما ثبت کرده‌ایم را امسال برگزار می‌کنند. البته تعداد زیادی از مراسم به صورت خودجوش برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین جلسه ما در استان فارس با ۸۰۰ جلسه برگزار می‌شود. در تهران بیش از ۳۰۰ جلسه داریم. ۱۱ هزار امامزاده در کشور داریم که تعداد زیادی از آنها نیز مراسم مشابه را برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در عراق این مراسم در حال برگزاری است. در پاکستان بیش از ۴۰۰ جلسه داریم. حتما در کشورهای همجوار نیز تلاش می‌کنیم مراسم شیرخوارگان حسینی را برگزار کنیم. برنامه بلند مدت ما این است که باید در ۲۵ سال به ۱۵ هزار جلسه برسیم. فقط در هند می‌توان بیش از هشت هزار جلسه برگزار کرد که چند سال است فعالیتمان را در این کشور آغاز کرده‌ایم.

 پیراهن امام حسین (ع)؛ نماد معرفت و مظلومیت شیعه

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: همانطور که مستحضرید بنده چند سال است که به موضوع پیراهن امام حسین پرداخته ام و برای تبیین این موضوع سه اجلاس نخبگان منابر شیعه برگزار شد.  اجلاس اول با حضور ۸۰۰ نفر و در حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزار شد. اجلاس دوم در قم و با حضور ۵۰۰ نفر و اجلاس سوم  نیز در کربلای معلی و با حضور حدود ۵۰۰ نفر از نخبگان مختلف از جمله نخبگان حوزه های هنری برگزار شد.

منافی پور با توضیح بحث مهم نماد در شیعه افزود: جنگ حق و باطل از ابتدای خلقت آغاز شد و از ابتدا این دو‌گروه مقابل هم بودند ، اگر این دو جریان با نماد و تصویر به صحنه بیاید، می‌تواند اذهان بشری را به خود جلب کند وگرنه نمی‌تواند.نخبگان شیعه نیز باید بدانند که قبض بشر و حتی رسالت انبیا با نماد است و شیطان از همان ابتدا در مقابل نماد لااله الا الله ، الهه سازی  های مختلفی همچون الهه خورشید، ماه انجام داد. یک از این نمادهای ساخت دست شیطان صلیب است .

وی ادامه داد: شیطان فهمید که باید در مقابل سیدالشهدا نماد بسازد و این نماد صلیب کار خود را کرد‌ و هنوز عده ای هستند که برای حضرت مسیح و مصائب او عزاداری می‌کنند. در چین کمونیست برای یک میلیارد انسان ستاره خوشبختی درست کردند و اژدهایی  را به عنوان نماد خوش بختی معرفی کردند.اژدهایی که ذاتا از دهانش آتش خارج می‌شود را حالا با روی لبخندش نشان می‌دهند و فرزندانشان القا میکنند باید از او حوائج بخواهند.پیراهن عثمان هم از جمله این نمادهاست که در طول تاریخ به عنوان نماد علم کردند. چرا باید یزید در تاجگذاری لباس عثمان را بپوشد؟! همه این فعالیت ها را انجام دادند برای تهییج مردم!

منافی‌پور در ادامه مضمون روایت موثقی را از امیرالمؤمنین علیه السلام بیان کرد و افزود: امیرالمؤمنین فرمود با این پیراهن توبه آدم قبول شد، یوسف به یعقوب بازگشت و…. و همه انبیا با این پیراهن نجات پیدا کردند مثل حضرت یونس علیه السلام.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: این پیراهن به کربلا آمد و ۳ روز قبل از شهادت حضرت زینب به ایشان داده شد تا به حسین بن علی (ع)دهند و حضرت در روز عاشورا این پیراهن را به تن کردند و این پیراهن طبق روایات نهایتا به دست امام زمان می رسد و حضرت با این پیراهن قیام میکنند‌ و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها !این پیراهن را در قیامت به عنوان نشانه اقامه انتقام بلند می‌کنند.پس اگر شیعه به این نماد که قلب تپنده عاشوراست نپردازد دستش خالیست.

منافی‌پور افزود: در همین راستا سوگواره سفینه النجاه امسال با موضوع پیراهن حضرت سیدالشهدا(ع) در حوزه‌های علمی‌، هنری و ادبی و ۱۲ محور فراخوان شده و اهداف ما جا انداختن این نماد در آحاد جامعه بشری است.

انتهای پیام

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *