گزارش آنلاین : سرپرست و رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی اظهار داشت: بانک کشاورزی اولین بانک ایرانی است که اصول نظام بانکداری سبز را در راهبرد‌ها و برنامه‌های عملیاتی خود به اجرا گذاشته و در همین راستا، با همکاری دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) و تحت نظارت وزارت امور خارجه، پروژه بین المللی «بانکداری سبز در راستای رشد فراگیر و توسعه پایدار» را از سال ۱۳۹۲ آغاز و در سال ۱۳۹۷ با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش  آنلاین از  روابط عمومی بانک کشاورزی، وهب متقی نیا با بیان این مطلب اظهار داشت: رعایت اصول بانکداری سبز و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های دوستدار محیط زیست، گامی اثرگذار در مقابله با مشکل گرمایش زمین و مدیریت تغییرات اقلیمی و چالش‌های مرتبط با این پدیده است و در همین راستا، پروژه بانکداری سبز در بانک کشاورزی برای انطباق خط مشی اعتباری بانک با توصیه‌ها و الزامات زیست محیطی و معیار‌های بین المللی رشد فراگیر و توسعه پایدار و با هدف هدایت فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی کشور در مسیر توسعه پایدار از طریق پرداخت صحیح و نظارت شده تسهیلات و تصویب طرح‌های منطبق با استاندارد‌های بین المللی اجرا شد.

وی افزود: بانک کشاورزی همچنین در مسیر تحقق توسعه پایدار و به منظور مدیریت منابع آب، خاک و انرژی و افزایش راندمان تولید، از توسعه کشت‌های گلخانه ای، روش‌های نوین آبیاری، ترویج استفاده از بذور گواهی شده، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و طرح‌های دانش بنیان، حمایت و تسهیلات ویژه‌ای را با نرخ ترجیحی برای احداث و توسعه این طرح‌ها پرداخت می‌کند.
متقی نیا در ادامه با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال در صنعت بانکداری و تاثیر مثبت آن بر سبک زندگی اقشار مختلف جامعه از جمله کشاورزان و دامداران، خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست، کاهش مصرف کاغذ، تقلیل تردد وسایل نقلیه در شهرها، کاستن از مراجعات حضوری به شعب بانک، سرعت و سهولت دسترسی جامعه به خدمات بانکی و کاهش تنش‌ها و استرس‌های مرتبط، از جمله مزایای اجرای سند تحول دیجیتال بانک کشاورزی است که با تفکر نوآوری باز، تدوین راهبرد‌های شعب، طراحی شعب فیجیتال، ایجاد خدمات غیرحضوری مبتنی بر پلتفرم و داده محور و بازنگری در برنامه راهبردی کسب و کار بانک، برنامه ریزی شده و درحال انجام است.
وی تصریح کرد: تحول دیجیتال جهشی نو در شیوه‌های ارزش آفرینی ایجاد کرده است و به طبع آن، تاثیر عمیقی بر زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، روش‌های خرید و فروش و سبک زندگی اقشار مختلف جامعه (اعم از کشاورزان و دامداران) دارد. نسل جدید فعالان حوزه کشاورزی، به فعالیت در فضای کسب و کار دیجیتال علاقمند هستند و بانک کشاورزی با ارائه خدمات در این فضا، نظیر ایجاد پلتفرم پالیز و سوپراپلیکیشن باران و نیز تعریف خدمات بانکی دیجیتالی نظیر چک و سفته دیجیتال، می‌کوشد تا رضایت این دسته از مشتریان را فراهم کند.
شایان ذکر است بانک کشاورزی علاوه بر تلاش برای رعایت اصول بانکداری سبز و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز نگاه متعهدانه‌ای به حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار دارد و با حمایت مالی و کمک‌های بلاعوض، از توسعه این طرح‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *