گزارش آنلاین : عضو هیأتمدیره بانک صادرات ایران با اشاره به دستورالعملهای جدید بانک مرکزی در حوزه فعالیت تسهیلاتیارها و نحوه تعامل آنها با بانکها، تاکید کرد: لندتکها برای بقا و گسترش فعالیت خود، انصاف در تعامل با مشتریان و قانونمداری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند بخشی از نقش بانکها در تامین مالی خرد را برعهده بگیرند.
به گزارش خبر نگارگزارش آنلاین از روابطعمومی بانک صادرات ایران، یاسر مرادی در پنل تخصصی «ارمغان لندتک در هوای ابری اقتصاد» در سومین روز برگزاری دهمین نمایشگاه تراکنش ایران، ابراز کرد: وظیفه اصلی نظام بانکی بر سه محور تجهیز منابع، تخصیص منابع و ارائه خدمات بانکی متمرکز است که در گذشته اغلب نیازمند حضور مشتری در شعب بانکها بود اما امروزه با به وجود آمدن نئوبانکها، فینتکها، لندتکها و BNPLها و اعطای مجوز ارائه خدمات پایه بانکی به صورت غیرحضوری برای افتتاح حساب، پرداخت تسهیلات و خدمات بر مبنای احراز هویت غیرحضوری، گام مهمی به جلو برداشته شده است.
وی گفت: ارائه خدمات غیرحضوری بدون نیاز به شعب موجب کاهش هزینههای بانکها و کاهش بهای تمام شده پول میشود و این اتفاق موجب میشود تا بانکها با نرخی مناسب تر به شمولیت مالی کمک کرده و عدالت اقتصادی را بین اشخاص متعدد و نیازمندان حقیقی وام، بهتر عملیاتی کنند.