گزارش آنلاین : در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه، گزارش یازده ماهه سامانه شکایات با هدف شفافیت عملکرد صنعت بیمه در خصوص میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران از عملکرد صنعت بیمه از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه منتشر شد.

به گزارش خبر نگار گزارش آنلاین  از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، آمار شکایات 11 ماهه سال 1403 که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشته‌ها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه انتشار و در پرتال بیمه مرکزی بارگذاری شد.
بر اساس این گزارش، از کل تعداد 9132 شکایت ثبت شده ، شکایات مرتبط با رشته بیمه شخص ثالث با 3983، در صدر جدول شکایات است و دو رشته درمان با 2103و بدنه اتومبیل با 1540 به ترتیب در رده‌های بعدی، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت‌های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در ده‌ماهه سال جاری آمار ثبت شده 9132فقره شکایت را نشان می‌دهد.
شایان ذکر است در این جداول، جایگاه شرکت‌های بیمه به صورت ماهانه تغییر می‌کند و و درصد شکایات وارده نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.
گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رئیس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه، راه‌اندازی شده و با این نشانی در دسترس عموم مردم قرار دارد.
برای مشاهده جداول آماری اینجا کلیک نمائید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *