گزارش آنلاین : روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمانها و مردم، میتواند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع عملکردی، نقش مؤثری در ارتقاء شفافیت و پاسخگویی داشته باشد
روابط عمومی شهرداری منطقه یک، هادی حقبین شهردار منطقه یک، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در جمع کارمندان اداره روابط عمومی گفت: آگاهی بخشی، اقدام، اعتمادسازی و تعامل مستمر با جامعه آگاه و روزآمد، مستلزم تلاش و توانمندی مضاعف در این عرصه است که می تواند ارتباط مدیران شهری را با شهروندان ارتقا دهد .
او مهمترین ملاک کار انجام شده در معاونت ها، نواحی و ادارات را مطلع بودن شهروندان از آن اقدام دانست و گفت: اطلاع رسانی درست و صحیح عملکرد شهرداری به شهروندان مهمترین وظیفه روابط عمومی است و اگر کاری انجام شده باشد ولی شهروندی از آن ابراز بی اطلاعی کند از نظر من آن کار انجام نشده است.
او از همه مدیران خواست در اطلاع رسانی و ارسال داده های لازم اطلاعاتی به روابط عمومی برای انعکاس بهتر پروژه ها همت کنند چراکه ملاک ارزیابی عملکرد مدیران، اطلاع شهروندان است.
شهردار کار روابط عمومی را دلی و خلاقانه دانست که باید در هر منطقه ای متناسب با ویژگی آن منطقه و ساکنان آن طراحی و اجرا شود.
حق بین افزود: ما به عنوان مدیران شهری، مسئولیت داریم تا با بهرهگیری از ابزارهای نوین ارتباطی، صدای شهروندان را بشنویم و نیازهای آنها را در تصمیمگیریهای خود مدنظر قرار دهیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: ارتباط مؤثر و شفاف میان مدیریت شهری و مردم، پایهاساسی برای توسعه پایدار و رفاه عمومی است و این نقش بینظیر روابط عمومی در شکلدهی تصویری مثبت و ایجاد فضای اعتماد، نباید نادیده گرفته شود.
او فرا رسیدن هفته روابط عمومی را به تمامی کارشناسان و فعالان این حوزه تبریک و تهنیت عرض کرد و از تلاشهای ارزنده آنها در این عرصه قدردانی نمود و کار خلاقانه را برای جلب نظر شهروندان و افزایش مشارکت آنها در اجرای پروژه های شهری را از وظایف مهم روابط عمومی دانست .