گزارش آنلاین : با راه‌اندازی نخستین شعبه تخصصی بورس بانک ایران‌ زمین، گامی مؤثر در راستای حمایت هدفمند از شرکت‌های کارگزاری برداشته شده است. در گفت‌وگوی پیش‌رو عاطفه رک‌رک رئیس این شعبه، از برنامه‌ها، رویکرد‌ها و چشم‌انداز این اقدام نوآورانه سخن می‌گوید.

به گزارش خبر نگار گزارش آنلاین از روابط عمومی بانک ایران زمین؛  در گفت‌وگوی پیش‌رو عاطفه رک‌ رک رئیس شعبه تخصصی بورس بانک ایران زمین در گفت و گویی برنامه‌ها، رویکرد‌ها و چشم‌انداز این اقدام نوآورانه را تشریح کرد.

 

اولین اقدام اجرایی شما پس از تصدی مدیریت شعبه چه بود؟

در آغاز با تمرکز بر مطالعه دقیق بخشنامه‌های بانک در زمینه ارائه خدمات اعتباری به شرکت‌های کارگزاری و شناخت کامل ضوابط و مقررات مرتبط، زمینه‌سازی برای عملکردی حرفه‌ای و منطبق بر چارچوب‌های نظارتی فراهم شد. سپس جلسه‌ای با همکاران شعبه با هدف هم‌اندیشی، رفع ابهامات احتمالی و بررسی راهکار‌های جذب و پشتیبانی از مشتریان هدف برگزار شد.

از آنجا که تسهیلات درخواستی شرکت‌های کارگزاری عمدتاً با هدف تسویه بدهی‌های اتاق پایاپای انجام می‌شود، ماهیتی کوتاه‌مدت دارند؛ لذا تنظیم قرارداد‌های دقیق، توجه به سررسیدها، و ایجاد میانگین براساس سیاست‌های اعتباری بانک از الزامات اجرایی مهم در این مسیر خواهد بود.

 

برنامه‌ای برای آموزش یا جذب مشتریان ناآشنا با بورس دارید؟

بدیهی است سایر گروه‌های مشتریان به‌ویژه آن دسته از افراد که با مفاهیم و سازوکار بازار سرمایه آشنایی کمتری دارند نیز در زمره مخاطبان هدف برنامه‌های بازاریابی و جذب شعب بانک قرار دارند. در همین راستا برنامه‌ای ویژه با رویکرد آموزشی و مشاوره‌ای طراحی شده است تا ضمن توانمندسازی این گروه، زمینه بهره‌مندی آنان از خدمات متنوع بانکی و مالی نیز فراهم شود.

 

چشم‌انداز شما از عملکرد شعبه تخصصی بورس چیست؟

با تکیه بر اهداف اعلام‌شده توسط مدیران ارشد بانک، پیش‌بینی می‌کنیم که با اجرای بازاریابی هدفمند و اخذ مصوبات لازم، حداقل اکثر کارگزاری‌های فعال با رتبه‌های الف و ب به صورت پایدار جذب شوند. خوشبختانه با حمایت ویژه مدیران عالی بانک و افزایش سقف تسهیلات از ۲.۵ به ۴ برابر میانگین منابع ایجاد شده، ابزار رقابتی بسیار مؤثری در اختیار داریم که ما را در تحقق اهداف بانک در این حوزه تخصصی یاری خواهد داد.

 

چه گروهی از فعالان بازار سرمایه مخاطب اصلی این شعبه هستند و چه خدماتی به آنها ارائه می‌شود؟

مخاطب اصلی ما شرکت‌های کارگزاری هستند که جهت تسویه روزانه با اتاق پایاپای، نیاز به تسهیلات کوتاه‌مدت در بازه‌های ۱۰، ۲۰ و نهایتاً ۳۰ روزه دارند. این شعبه آمادگی کامل دارد تا ضمن ارائه این تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور ضمانت‌نامه و پاسخ به سایر نیاز‌های اعتباری این شرکت‌ها نیز اقدام کند.

 

پیشنهاد شما برای بهبود عملکرد شعبه تخصصی بورس چیست؟

ضمن قدردانی از مدیران عالی بانک که با نگاه استراتژیک، مسیر تنوع‌بخشی به پرتفوی اعتباری را هموار کرده‌اند، بر این باورم که اعطای تسهیلات به شرکت‌های کارگزاری، ضمن افزایش توان رقابتی بانک، جایگاه ما را به عنوان تأمین‌کننده مالی حرفه‌ای در بازار سرمایه تثبیت خواهد کرد. با این حال برای تثبیت این موفقیت و تسهیل ادامه مسیر، تأمین نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده، خصوصاً با توجه به افزایش حجم عملیات در ماه‌های آتی، ضرورتی کلیدی و اجتناب‌ناپذیر است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *