واریز اعتبار کالابرگ برای خانوارهای دهک های چهارم و پنجم درآمدی از دوشنبه هفته جاری/ دهک های ششم و هفتم از دوشنبه هفته آینده

گزارش آنلاین : مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: گام دوم از مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی با اختصاص اعتبار به کدملی سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی از دوشنبه هفته جاری (30 تیر) آغاز خواهد شد و تخصیص اعتبار برای دهک های ششم و هفتم از دوشنبه هفته آینده 6 مرداد خواهد بود.

به گزارش خبر نگار گزارش آنلاین از  مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سومین مرحله از این طرح ملی با هدف حمایت از معیشت خانوار‌های مشمول و تقویت سبد غذایی برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی از 7 تیرماه آغاز و اجرایی شد. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت کردند.

در گام دوم و سوم این مرحله از طرح کالابرگ الکترونیکی، به دهک های چهارم تا هفتم درآمدی به ازای هر نفر 350 هزار تومان براساس زمانبدی فوق اعتبار اختصاص خواهد یافت.

این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در سه گروه کالایی شامل لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.

ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک:

– مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازخود کالا‌های تعیین‌ شده را خریداری کنند.
– محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
– مشمولان می‌توانند خرید‌های خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
– اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی به مدت یک ماه از آغاز مرحله نهم قابل استفاده و خرید است.
– تعداد مشمولین مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی بیش از 60 میلیون نفر است.
بیش از 250 هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و در اجرای این طرح، مشارکت دارند.
مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
اطلاع رسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک می شود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تاکید می شود فاقد هر گونه «لینک» است. همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است.
مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.
یادآور می شود دارندگان مانده اعتبار از مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی می توانند همچنان از اعتبار خود در دوره حاضر استفاده کنند.
مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *