گزارش آنلاین : مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران با بیان اینکه مرغ گرم نیز قیمتها در سازمان میادین طی سه ماه گذشته ثابت مانده و هماکنون نرخ هر کیلوگرم مرغ ۱۰۸ هزار تومان است، در حالی که این محصول در سطح شهر با قیمتهای بالاتری عرضه میشود گفت : گوشت درجه یک تولید داخل در سازمان میادین در حال عرضه است و قاطعانه میگوئیم کیفیت آن شاید در قصابیهای سطح شهر هم پیدا نشود و اختلاف قیمت آن هر کیلوگرم تا ۳۰۰ هزار تومان عرضه میشود.
به گزارش خبر نگار گزارش آنلاین ، مهدی بختیاریزاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، در حاشیه بازدید خبرنگاران از دو مرکز میوه و تره بار شهرداری در پایتخت، با اشاره به سیاستهای توسعهای این سازمان در چهار سال اخیر گفت: در گذشته برخی محلهها فاقد بازار میوه و ترهبار بودند، در حالی که در برخی مناطق حتی دو یا سه بازار نیز وجود داشت. در این سالها تلاش کردیم تا حد امکان این عدم تعادل را رفع کنیم و محلههای محروم از میدان را نیز از این امکان برخوردار سازیم.
وی افزود: هماکنون نیز احداث بازارهای جدید در دستور کار قرار دارد تا نیازهای محلههایی که فاقد میدان هستند تأمین شود. البته ابعاد و اندازه هر بازار بسته به شرایط جغرافیایی، میزان جمعیت، کشش منطقه و سطح استقبال مردم از خدمات، متغیر است.
افزایش ۳۰ درصدی مراجعه و استقبال شهروندان از میادین سطح شهر بودهایم
بختیاریزاده با اشاره به تمرکز ویژه سازمان بر ارتقای کیفیت در مناطق جنوبی تهران اظهار داشت: یکی از محورهای اصلی فعالیت ما در این دوره، ارتقای سطح کیفی بازارها در جنوب شهر بوده است. امروز در یکی از میادین جنوبشرقی تهران حضور داریم و شهروندان میتوانند بهوضوح کیفیت ارائه خدمات را مشاهده کنند.
وی ادامه داد: در مجموع، طی این دوره شاهد افزایش ۳۰ درصدی مراجعه و استقبال شهروندان از میادین سطح شهر بودهایم، اما این رشد در مناطق جنوبی به حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد رسیده که نشاندهنده بهبود محسوس خدمات در این مناطق است.
به گفته بختیاریزاده، کاهش چشمگیر شکایات مردمی در سامانههای ثبت شکایت نیز مؤید همین موضوع است. وی افزود: در گذشته برخی میادین جنوبی محل اعتراضات متعدد بودند اما اکنون سطح رضایت عمومی از این بازارها بهطور قابل توجهی افزایش یافته است.
سامانه «شهرزاد» خدمت به شهر وندان
مدیرعامل سازمان میادین در ادامه با اشاره به سیاستهای هوشمندسازی این نهاد گفت: سامانه فروش مجازی «شهرزاد» بیش از یک سال است که فعال بوده و شهروندان میتوانند محصولات مورد نیاز خود را با همان کیفیت و قیمت میادین بهصورت غیرحضوری تهیه و درب منزل تحویل بگیرند.
وی افزود: اقدامات متعددی در راستای هوشمندسازی مانند تجهیز بازارها به ترازوهای دیجیتال و ابزارهای نظارتی نوین نیز در حال انجام است. طی دو تا سه سال اخیر هزینه قابل توجهی صرف توسعه زیرساختهای دیجیتال شده است، گرچه هنوز به نقطه مطلوب نرسیدهایم اما گامهای برداشتهشده در این مسیر بسیار مؤثر و بینظیر بوده است.
نوسان طبیعی قیمتها و ثبات نرخ مرغ و برنج در میادین
وی در پاسخ به سوالی در خصوص نوسان قیمت ها در میادین تره بار همزمان با رویدادهیی مانند جنگ دوازده روز و همچنین اعتصاب کامیون داران گفت: ما در حوزه میوه و ترهبار افزایش قیمت محسوسی نداشتهایم. نوسان طبیعی در قیمت برخی اقلام مانند انجیر یا سبزیجات وجود دارد، اما بهطور کلی حتی در برخی محصولات مانند سبزیجات و برنج ایرانی شاهد کاهش قیمت بودهایم.
وی افزود: در خصوص مرغ گرم نیز قیمتها در سازمان میادین طی سه ماه گذشته ثابت مانده و هماکنون نرخ هر کیلوگرم مرغ ۱۰۸ هزار تومان است، در حالی که این محصول در سطح شهر با قیمتهای بالاتری عرضه میشود.
حذف برندهای نامعتبر
بختیاریزاده در ادامه با تأکید بر نظارت دقیق بر کیفیت محصولات عرضهشده در میادین گفت: تمامی اقلامی که در بازارهای میادین عرضه میشوند، تحت بازرسی و آزمایش قرار دارند. برای نمونه، برندهای متفرقه مرغ که در سطح شهر عرضه میشوند، بههیچوجه اجازه ورود به میادین ما را ندارند و محصولات تنها از برندهای تأییدشده و تحت آزمایش عرضه میشوند.
وی گفت: در خصوص برنج نیز همین روال حاکم است. تمامی نمونهها بهصورت دورهای و با همکاری جهاد دانشگاهی نمونهبرداری و آزمایش میشوند. سازمان بهطور جدی سلامت و کیفیت محصولات را تضمین میکند و محصولات بیکیفیت یا دارای گرید پایین اجازه عرضه در بازارهای میادین را ندارند.
جلوگیری از بسته بندی نامناسب گوشت
بختیاری زاده درباره اقدامات این سازمان برای جلوگیری از بسته بندی نامناسب گوشت در سطح شهر تصریح کرد: رصد دائمی و تذکرات مکتوب را به شرکتهای تولید و نهادهای نظارتی دادهایم؛ بعضی از بستهبندیها اصلاح شده و در بازار عرضه میشود و برای برخی دیگر دوباره تذکرات لازم را دادهایم. برخی از شرکتهای متخلف بسته بندی در لیست سیاه سازمان قرار گرفتند و ورودشان ممنوع شده است و دیگر گوشتهای بسته بندی شده با کیفیت مناسب عرضه میشود. همچنین مردم میتوانند خودشان ببینید قصابها در محل چگونه گوشت را برش میدهند و از کیفیت آن آگاه شوند.
وی درباره کیفیت گوشت در سطح میادین میوه و ترهبار نیز اعلام کرد: گوشت درجه یک تولید داخل در سازمان میادین در حال عرضه است و قاطعانه میگوئیم کیفیت آن شاید در قصابیهای سطح شهر هم پیدا نشود و اختلاف قیمت آن هر کیلوگرم تا ۳۰۰ هزار تومان عرضه میشود؛ عدم وجود واسطهها سبب شده است قیمت گوشت کاهش پیدا کند.