گزارش امروز : رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل بیمه ایران از برنامه این شرکت برای راه اندازی سامانه جامع اعتبار سنجی مشتریان و سامانه نرخ دهی الکترونیکی بیمه نامهها خبر داد و افزود: بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه دولتی باید نخستین شرکتی باشد که در زمینه الکترونیکی کردن امور صدور بیمه نامهها گام بردارد.
پورکیانی روز دوشنبه در آیین هشتاد و دومین سالگرد تأسیس بیمه ایران در سالن اجلاس سران همچنین از برنامه بیمه ایران برای بهبود رتبه توانگری آن خبر داد و گفت: توانگری مالی این شرکت در سال ۹۵ در رتبه ۴ بوده است اما کمیته ویژهای برای برنامهریزی برای ارتقای آن تشکیل شده است تا این رتبه بهبود یابد.
مدیرعامل بیمه ایران جبران خسارتهای بزرگ در بخشهای مختلف اقتصادی بهویژه آتشسوزی پتروشیمیها در سال گذشته و امسال را یادآور شد و گفت: پوششهای بیمه بنگاههای اقتصادی از طریق کنسرسیومی به رهبری بیمه ایران ارائه شده است.
آقای پورکیانی با بیان اینکه هرچند بیمه ایران یک شرکت دولتی بهحساب میآید اما بزرگترین شبکه نمایندگیهای بیمه را در اختیار دارد که بخش خصوصی واقعی به شمار میروند، تصریح کرد: بیمهایران از واگذاری هرچه بیشتر امور به همراه آموزش به بخش خصوصی استقبال میکند.
وی با اشاره به اینکه در قانون بیمه شخص ثالث بیمه ایران ملزم شده این نوع پوشش را برای همه متقاضیان ارائه کند، تأکید کرد: این کار به معنی کوچک کردن بازار بخش خصوصی نیست و بیمه ایران هرگز بازار بخش خصوصی را هدف قرار نداده است زیرا بر این باور است که صنعت بیمه در ایران ظرفیتهای خالی بسیاری دارد که میتوان با توسعه این صنعت، سهم همه شرکتها در بازار بیمه محفوظ است.
رئیس هیئتمدیره بیمه ایران توسعه بیمه عمر و زندگی را اولویت این شرکت در سالهای پیش رو اعلام کرد و گفت: توسعه این رشته بیمهای طبق برنامه ششم توسعه با هدف توسعه چتر حمایتهای بیمهای از شهروندان ایرانی در دستور کار است.
انتهای پیام /////