اعلام آمار شکایات؛ شفافیت یا تهدیدی برای اعتبار صنعت بیمه؟

گزارش آنلاین : بیمه مرکزی از سال گذشته انتشار گزارش‌های ماهانه و تجمیعی آمار شکایات از شرکت‌های بیمه را آغاز کرده است.

به گزارش خبر نگار گزارش آنلاین از روابط عمومی بیمه مرکزی؛ این اقدام، از سوی علاقه‌مندان به شفافیت و بیمه‌گذاران گامی مثبت در راستای پاسخ‌گویی و نظارت عمومی تلقی می‌شود، اما در سوی دیگر مخالفانی نیز دارد، از جمله شرکت‌های بیمه؛ چرا که معتقدند انتشار خام و بدون تحلیل این آمار می‌تواند به اعتبار آنها لطمه وارد کند.

فایل پیوست، پژوهشی است که توسط پژوهشکده بیمه انجام شده و به بررسی ابعاد این موضوع می‌پردازد.

مطالعه این مطلب برای فعالان، ناظران و تصمیم‌گیران صنعت بیمه توصیه می‌شود.

برای مشاهده پژوهش مذکور به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *