علیرضا کمرئی با بیان اینکه هر ساله تلاش میکنیم روند مربوط به رسیدگی به شکایات افراد و ذینفعان را بهبود ببخشیم اظهار کرد: در سالهای گذشته روند رو به پیشرفت بوده است. بهطور ویژه برای سال جاری نیز سامانههای متعددی از جمله سامانه رسیدگی به شکایت وزارتخانه و دولت برای دریافت شکایات فعال هستند.
وی افزود: ما مکانیزمهایی را طراحی کردیم که در ۱۰ مورد مشخص از همه مناطق آموزش و پرورش گزارش بهروز دریافت میکنیم و اگر نیاز باشد اقدام اصلاحی انجام میدهیم یا تذکر میدهیم و برخورد میکنیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه شاید رویکرد اداره کل ارزیابی عملکرد در گذشته منفعلانه بود،گفت: امروز تمرکز بر شکایات مردمی نظارت و بازرسیها بیشتر شده است تا بتواند حین انجام فرایندهای مربوط به ارائه خدمت به ذینفعان، به همکاران کمک کنیم و مشاوره دهیم. روند اصلاح و بهبود یک روند مستمر باشد.
کمرئی درباره هتک حرمت معلمان و روند برخورد با خاطیان نیز اظهارکرد: جامعه آماری آموزش و پرورش هم به لحاظ آنها که خدمت می گیرند و هم آنان که خدمت میکنند بسیار گسترده است و قریب به یک میلیون جمعیت فرهنگی و ۱۳.۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش هستند.
وی ادامه داد: وجود این جمعیت گسترده از مخاطبان، این امکان را محتمل میکند که اتفاقات ناخوشایندی هم رخ دهد. اگرچه در حوزههای استانی و منطقهای با موضوعات هوشمندانه برخورد میشود اما در جایی که حرمت معلمان مورد تعرض قرار بگیرد کوتاهی نمیکنیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنان که صیانت از حقوق دانشآموزان هم از خطوط اصلی کار ماست، معلمان نیز کانونهای اصلی فرایندهای تعلیم و تربیت هستند و اگر اتفاق ناخوشایندی رخ دهد آموزش و پرورش با قاطعیت تمام برای احقاق حقوق معلمان اقدام میکند.
انتهای پیام/////