گزارش امروز : روابط عمومی بانک سپه در خصوص مصاحبه اخیر نماینده ارومیه با عنوان «تخلف هزار و ۲۶۴ میلیارد تومانی بانک سپه»، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، خبرگزاری خانه ملت در تاریخ ۱۰ بهمنماه جاری در مطلبی تحت عنوان «حضرت پور مطرح کرد: تخلف هزار و ۲۶۴ میلیارد تومانی بانک سپه» منتشر کرد. موضوع مطرحشده توسط این نماینده محترم مربوط به سال گذشته است که در همان زمان مدیرعامل بانک سپه طی مصاحبهای در تاریخ ۲۹ مهرماه ۹۶ نسبت به اطلاعرسانی کامل آن اقدام کرد.
بخشی از خبر مدیرعامل بانک سپه در تاریخ یادشده که بر روی خروجی سایت بانک سپه قرار گرفت و توسط رسانههای مختلف نیز منعکس شد به شرح ذیل است.
در آن خبر، مدیرعامل بانک سپه گفته است: «روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۹۶، در حین بررسی عملکرد واحدهای تابعه، مشخص شد فردی که در حوزههای اقتصادی مختلف، از جمله خریدوفروش رایانه و تجهیزات رایانه و تجهیزات جانبی، ساختمانسازی، صرافی و… فعالیت داشته و بالغ بر چند صد نفر کارمند در شرکتهای زیرمجموعه وی مشغول کار هستند، با فریب و تطمیع یکی از روسای شعب بانک، بدون رعایت ضوابط و مقررات اقدام به دریافت تعدادی ضمانتنامه واهی کرده و حسب اعلام نامبرده، ضمانتنامههای مذکور را برای دسترسی به نقدینگی به همراه فاکتورهای جعلی و قراردادهای غیرواقعی به برخی شرکتهای کارگزاری و لیزینگها ارائه کرده است.»
محمدکاظم چقازردی افزوده است: «با کشف موضوع، با اتخاذ تدابیر لازم، فرد یادشده که در خارج از کشور حضور داشت، برای بررسی موضوع، به بانک دعوت و تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۹۶، نسبت به اخذ وکالت محضری اموال و داراییهای فرد مذکور و شرکتهای تابعه به نام بانک اقدام شد.»
این گزارش میافزاید: «بانک سپه به محض کشف موضوع بلادرنگ در همان تاریخ (۲۹ مهر ۱۳۹۶) مراتب را به استحضار آحاد مردم از طریق رسانهها رسانده است و این موضوع نشاندهنده شفافیت عملکرد بانک سپه در مواجهه و مبارزه با مفاسد اقتصادی است.»
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، این بانک بابت ضمانتنامههای واهی صادره فوق هیچگونه پرداختی نداشته است
انتهای پیام //////