ترامپ و ارتش/ بهاره سلطانپور ابیانه

  • توسط محسن سبزه پرور
  • ۷ سال پیش
  • ۰

ارتش آمریکا در بسیاری از کشور ها حضور دارد و در ۱۴۴ پایگاه     فعال  است . در جنگ جهانی اول آمریکا در کل جهان ۳  پایگاه نظامی داشت ولی  در جنگ جهانی دوم تعداد پایگاه های این کشور به عدد ۳۳ رسید   هم اکنون نیز  آمریکا در ۱۴۴ کشور دنیا پایگاه های نظامی دارد . نیروی نظامی آمریکا از سرفرماندهی ، فرمانده کل نیروها ، وزیر دفاع تشکیل شده    که سرفرماند هی آن را کاخ سفید  بر عهده دارد . شخص اول مملکت هم فرمانده کل قوا است . در سیستم نیروی نظامی آمریکا ۱۰ فرماندهی وجود دارد . به طور مثال فرماندهی مرکزی ایالات متحده وظیفه ی دفاع از خاورمیانه از مصر تا آسیای مرکزی   همچنین مراقبت از آفریقا عهده دار است. فرماندهی جنوبی ایالات متحده وظیفه ی  دفاع از مرکز و جنوب آمریکا و فرماندهی نیروهای مشترک ایالات متحده  وظیفه ی حمایت از دیگر فرماندهی‌ها را بر عهده دارد .  دونالد ترامپ دوشنبه ۱۸ بهمن درپایگاه مک دیل ( فرماندهی مرکزی) بعد از حدود دو ساعت گپ زدن با سربازان آمریکایی درباره مورد سیاست هایش   سخنرانی کرد . با توجه به این که بیشتر نظامیان ازسیاست هایی که اوباما در قبال آنها پیش گرفته بود ناراضی بودند در سخنرانی که ترامپ در بین نظامیان انجام داد بارها مورد تشویق آنها قرار گرفت . باراک اوباما در ماه  دسامبر  ۲۰۱۶ با نیرو های نظامی در حال خدمت به عنوان فرمانده کل قوا صحبت کرد و از سیاست های ضد تروریستی خود دفاع کرد . اما دیدار ترامپ با نظامیان به طو ر واضح مخالف با تمام برنامه ها و سیاست های اوباما در طول ۸ سال ریاست جمهوری او بود . ترامپ در سخنرانی  خود از نیروی دریایی کشورش  انتقاد کرد و نیروی دریایی امروز آمریکا را با شرایط نیروی دریایی زمان جنگ جهانی اول یکی دانست . سخنرانی که  ترامپ  انجام داد دقیقا عملکرد ناموفق دولت اوباما در تقویت نیروهای مسلح این کشور را نشانه گرفته بود   .  ترامپ به عنوان یک تاجر، همیشه به مسائل مالی توجه خاصی دارد چنان چه تا صحبت از ناتو آمد ترامپ به نقش اعضاء این سازمان برای پرداخت   سهم خود از  هزینه های این سازمان گفت  و اعلام کرد :” تمام اعضا باید هزینه های خود را بپردازند اما بسیاری از اعضاء این کار را نمی کنند” .

این در حالی است که شعار انتخاباتی ترامپ  خروج آمریکا از ناتو بود اما ترامپ در سخنرانی اخیر خود از این موضوع حرفی به میان نمی آورد و خواستار پرداخت هزینه  اعضاء می شود  . اوباما نیز سیاستش در قبال ناتو تا حدودی  همانند ترامپ بود. هزینه های ناتو بعد از خروج بریتانیا  از این پس بر عهده آمریکا خواهد بود و این به ضرر امریکاست به  همین دلیل اوباما از نخست وزیر سابق بریتانیا درخواست کرد از ناتو خارج نشود . بیشتر نظامیان پس از سخنرانی اوباما در آخرین دیدارش با آنها  عملکرد رئیس جمهور را بسیار منفی ارزیابی کرده بودند . به طوری که در مجموع ۲۹ درصد نظامیان در نیروی های  دریایی ، زمینی و هوایی از سیاست های او   به شدت ناراضی بودند . سخنرانی اوباما و ترامپ در ستاد فرماندهی ارتش آمریکا با هم بسیار متفاوت بود  . اوباما در سخنرانی های خود همیشه میانه رو بود و هیچ وقت با لحن تندی  صحبت نمی کرد اما ترامپ در اکثر سخنرانی های  خود   می خواهد سیاست های ۸ ساله اوباما را زیر سوال ببرد . برنامه هسته ای ایران ، دیدگاه آنها نسبت به روسیه و سیاست ضد ورود مهاجران به کشور  از جمله مهم ترین  مواضع اختلافی این دو شخصیت است . ترامپ بسیار تند است و سیاست های خود را به طور واضح   بیان واعمال می کند اما اوباما با آرامشی که داشت هیچ وقت مواضع خود را به طور صریح اعمال نمی کرد .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *