ماری جوانا تلخ ترین تجربه زندگی ام بود

  • توسط محسن سبزه پرور
  • ۷ سال پیش
  • ۰

ماری جوانا میکس خشک و سبز قهوه ای رنگ از گل ها، شاخه ها و برگ های گیاه کانابیس ساتیوا است که مصرف آن اغلب به صورت سیگار و پیپ انجام می شود و می تواند عوارض بلند مدت و کوتاه مدتی را در فرد مصرف کننده داشته باشد که عبارت اند از:

مشکل فکر کردن، مشکل حافظه و یادگیری، اختلال درک، تغییر در مغز، مشکل ناباروری، مشکل تنفسی، تغییر در فشار خون، مشکلات احساس  و… را در پی داشته باشد.

با اینکه در کشورمان مصرف و فروش ماری جوانا جرم محسوب می شود و قانون خاص خود را نیز دارد متاسفانه در این روزها جوانان از روی نداشتن آگاهی لازم و دیگر موارد از قبیل بی اهمیتی خانواده ها در گیر این ماده که مغز را در دارز مدت از بین می برند شده اند.

البته این موضوع بیشتر در شهر های بزرگ احساس می شد که به شهر های کوچ از جمله سیرجان سرایت کرده است. از آنا جایی که مصرف این ماده در بین جوانان و نوجوانان رواج پیدا کرده است پایگاه خبری سیرجان تیتر تصمیم به گفت وگو با فردی را گرفته که خود در گیر این ماده شده است.

“م.ا” مصرف کننده سیرجانی ماری جوانا و دیگر مواد مخدر از جمله حشیش می باشد و از آن جایی که خود ضربه خورده است حاضر به گفت وگو با ما شد وبرای اینکه همشهریان خود گرفتار این ماده نشوند حتی حاضر به انتشار عکس و اسم خودش نیز بود.

متن زیر حاصل این گفت و گو است:

سیرجان تیتر: در باره ی ماری جوانا توضیح مختصری بدهید؟

گیاهی است که از آن به عنوان محرک و روان گردان استفاده می شود و با نام های مختلف گل،علف و ماری در بین مصرف کنندگان رواج دارد و از این گیاه ماده دیگری نیز به نام حشیش ساخته می شود که اکثریت آن را بخاطر حالت سرخوشی کاذبی که دارد مصرف می کنند.

مصرف ماری جوانا مدتی است که در بین مردم رواج زیادی یافته است این ماده محرک می تواند عوارض موقتی و دائمی در پی داشته باشد. از عوارض موقتی آن می توان کم شدن حافظه کوتاه مدت، اختلال در مهارت های حرکتی، ازبین بردن شجاعت، تشدیداحساس ترس و اضطراب نام برد و از عوارض دائمی آن گوشه گیری و افسردگی و اعتیاد روانی است.

سیرجان تیتر: مصرف ماری جوانا هم مثل شیشه توهم زا و اعتیاد آوراست؟

خیر.این ماده توهم ندارد و اعتیاد آن فقط یک اعتیاد روانی است.

سیرجان تیتر: آیا استفاده مکرر از ماری جوآنا روی ظاهر فرد تاثیر می گذارد؟

بله.باعث تغییر اندام ها و خشکی پوست صورت می گردد.

سیرجان تیتر: شنیده ایم که بعضی از افراد به دلیل دادن آرامش زیاد ماری جوانا را استفاده می کنند آیا واقعیت دارد؟

در اولین ساعات بعد از مصرف  کاهش اضطراب و حس آرامش در بدن آشکار می شود البته در افراد مختلف متفاوت است.

سیرجان تیتر: اولین ماده مخدری که مصرف کردید چه بود؟بعداز مصرف چه احساسی به شمادست داد؟

در دوران خدمت سربازی برای اولین بار از حشیش استفاده کردم که همان احساس سرخوشی کاذب به من دست داد در ماه های اول مصرف، این حس ادامه داشت که بعد از گذشت مدت کوتاهی تبدیل به مشکلاتی از قبیل بی حوصلگی، ضعف اعصاب،کاهش قدرت تصمیم گیری و استرس و اضطراب شدید شد.

سیرجان تیتر: آیا به جز ماری به سمت ماده مخدر دیگری نیز کشیده شدید؟

ماری جوانا تلخ ترین تجربه زندگی ام بود و متاسفانه بعد از این تجربه تلخ رو به سوی انواع قرص ها و مواد مخدر آوردم.

سیرجان تیتر: در زمانی که مصرف نمی کنید یا به اصطلاح درزمان خماری چه حالی به شما دست می دهد؟

عرق سرد، بی حوصلگی، افسردگی، از دست دادن اشتها و بی خوابی.

سیرجان تیتر:مدت مصرفتان چند سال است؟

از سال 86ماری جوانا مصرف می کنم.

سیرجان تیتر: بدترین تجربه ای که در مدت مصرفتان داشتید چه بوده است؟

خواری و خفت و تنهایی از تلخ ترین تجربه هایست که در این مدت داشته ام. مواد مانند غول بزرگی است که به سرعت آدمی را از پا در می آورد در هر جایگاه و هر مقامی،چه از نظر جسمی چه از نظر اجتماعی. همان گونه که انسان های بزرگی بوده اند که خواسته اند با استفاده از ماری جوآنا کار های بزرگی را انجام دهند که به مرور زمان با تحلیل رفتن قوه تفکر همه چیز برعکس شده است.

سیرجان تیتر: آیا اطرافیانتان از اعتیادشما مطلع بودند برخورد آنها با این موضوع چه بود؟

در دوسال اول کسی از مصرفم اطلاعی نداشت همیشه فرد معتاد آخرین کسی است که از اعتیاد خود مطلع می شود.بعد از این جریان اطرافیانم از من دورشدند.

سیرجان تیتر:در طول این مدت به فکر ترک هم افتادید؟

سه الی چهار بار ترک کردم اما متاسفانه به دلیل نداشتن یک انگیزه خوب باز به سمت آن کشیده شدم و بی توجهی خانواده،کم مسئولیتی مسئولین شهر و نبودن یک الگوی مناسب.

سیرجان تیتر:چه اتفاقی افتاد که این روزها مجددا به فکر ترک کردن افتاده اید؟

از تنهایی و بی کسی خسته شدم.اعتیاد دوران خوب زندگی را از من گرفت، اعتبار و آبروم را از بین برد.

ضمن تشکر از آمدنتان، در پایان اگر صحبتی مانده است بفرمایید؟

به معتادین به چشم یک بیمارنگاه کنیم نه یک مجرم سعی کنیم در زندگی با مطالعه کردن تاریخ و شنیدن حرف های انسان های بزرگ آنهارا سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.هنگامی می توانیم کشوری آزاد داشته باشیم که در آن معتادی وجود نداشته باشد و همیشه یک هیجان و یک انگیزه خوب می تواند از اعتیاد جلو گیری کند از خانواده ها می خواهم که فرزندانشان را زیر نظر داشته باشند با آنها مانند یک دوست برخورد کنند بین فرزندانشان تبعیض قائل نشوند و همیشه یک محبت انسانی و یک مشاور خوب و واقعی می تواند ترک واقعی را برای یک معتاد رقم بزند.

گفت و گو: الهه پور مهدی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *