گزارش امروز:مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: درصدد هستیم مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی را ایجاد کنیم که راه‌اندازی این مرکز با راه‌اندازی گروه‌های پژوهشی مرتبط آغاز می‌شود.

دکتر علی‌اصغر غفاری زاده افزود: حوزه درمانی جهاد دانشگاهی در استان مرکزی شامل سه بخش است که باهم در ارتباطند. بخش بیماری‌های ناباروری و درمان ناباروری که کلینیک‌های مربوطه در استان موجود است، بخش ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف جنین که از سال 88 در استان آغاز به فعالیت کرده و نیز بخش جدید سلول درمانی که مقدمات ایجاد آن مهیا شده است، بخش‌های درمانی جهاد دانشگاهی استان را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از سیاست‌های اولیه مجموعه جهاد دانشگاهی این بوده است که در کنار ایجاد بخش‌های درمانی، بخش‌های تحقیقاتی به صورت هم راستا فعالیت کنند. مشخصه مهم مراکز درمانی جهاد دانشگاهی بویژه اصل کار درمانی که همان رویان و درمان ناباروری است، قرار دادن مراکز تحقیقاتی در کنار مراکز درمانی است که باعث شده عملکرد این مراکز افزایش یافته و با بهبود روبرو باشد. این موضوع شاخصه مهم و عامل تفاوت مرکز درمانی جهاد دانشگاهی با سایر مراکز درمانی است.

غفاری زاده اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم نیز به فعالیت گروه‌های پژوهشی مرتبط با درمان ناباروری توجه شده است تا بتوانیم از نتایج تحقیقات این گروه‌ها برای پیشبرد درمان ناباروری بهره ببریم.

وی در خصوص فعالیت در حوزه سلول‌های بنیادی ادامه داد: به دنبال ایجاد زمینه فعالیت جهت استفاده از سلول درمانی در برخی بیماری‌های مرسوم در استان هستیم تا بتوانیم در این زمینه نیز خدمات رسانی به مراجعین و مردم استان و استان‌های همجوار را صورت دهیم.

وی افزود:‌ در راستای دستیابی به هدف مذکور درصدد هستیم که مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی را ایجاد کنیم، ایجاد مرکز سلول درمانی از دیگر اهداف ماست که بیشتر در زمینه‌های پوست، ارتوپدی و قلب فعالیت خواهد کرد. راه‌اندازی این مرکز طبق برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی از اهداف ماست.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: زمینه‌های فعالیت بخش پوست فراهم شده و این بخش در مرکز درمانی جهاد دانشگاهی اراک در حوزه درمان عمومی راه‌اندازی شده است، اما بخش سلول درمانی در این حوزه که جزو بخش‌های اصلی این مرکز است، در آینده کلید می‌خورد.

غفاری زاده تصریح کرد: در این راستا با شرکت‌های مربوطه که تولیدکننده سلول‌های بنیادی مورد نیاز هستند وارد قرارداد شده‌ایم که با انعقاد آن‌، سلول‌های مورد نیاز را از شرکت‌ها تهیه کرده و کار درمان را در مرحله اول انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در مرحله بعد قصد داریم تولید سلول‌های بنیادی مورد نیاز برای سلول درمانی را در خود استان و در مرکزی که در این زمینه ایجاد خواهد شد، انجام دهیم.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: برای فعالیت مرکز سلول درمانی در استان از لحاظ متخصص کمبودی وجود ندارد. علاوه بر این در زمینه علوم پایه حوزه سلول درمانی نیز در استان کمبودی نیست و دانشگاه علوم پزشکی از قطب‌هایی است که در این زمینه تحقیقات بسیاری را انجام داده و دارای متخصصین مورد نیاز است. شروع کار با بخش سلول درمانی پوست است و قصد داریم دو بخش دیگر را نیز به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/////////////////////

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *