گزارش امروز: مدیرعامل شرکت ایرانی برگزارکننده نمایشگاه هفته تجارت چین گفت : ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی و تجاری در خاورمیانه شناخته شده و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده اند.

به گزارش خبرنگار ما، کیان معتمدی با بیان این که هم اکنون ۴۹ درصد واردات ایران از کشور چین انجام می شود، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی فراهم می کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار کرده و در خصوص توسعه روابط تجاری و بازرگانی و تولیدی تبادل نظر کنند.

وی با اشاره به سفر ژی ژین پینگ رئیس جمهوری چین به ایران و توافق روسای جمهور ایران و چین برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور به ۶۰۰ میلیارد دلار، بیان کرد: اداره گمرک چین اخیرا طی گزارشی اعلام کرد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و چین ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. بر این اساس ما تلاش می کنیم با برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، در راستای تصمیمات و برنامه های دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی گام برداریم.

در ادامه «میشل میریک» مدیر رویدادهای بین المللی MIE، بیان کرد: در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت و سرمایه گذار تراز اول چینی محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسائل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسائل الکترونیک هوشمند، صنعت چاپ، صنعت بسته بندی، صنعت پلاستیک و محصولات حوزه بهداست و درمان در معرض بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

وی با بیان این که در سال ۲۰۱۶ رئیس جمهور چین برنامه های خود را برای احیای جاده ابریشم اعلام کرد، افزود: ایران به عنوان یکی از محوری ترین کشورهای جاده ابریشم، در این برنامه ها اهمیت ویژه ای دارد و مناسبات ایران و چین که همیشه از شکوفایی برخوردار بوده از سال ۲۰۰۹ تاکنون رشد بیشتری پیدا کرده است. شان ژیائو ، قائم مقام MIE نیز در این نشست در پاسخ به پرسش «کسب وکار» مبنی بر اهداف حضور شرکت های قطعه ساز چینی در این نمایشگاه گفت: چند شرکت برتر قطعه ساز چینی در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای فنی و تکنولوژی خود حضور دارند تا با طرف های ایرانی در زمینه های مختلف همکاری نمایند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تغییر نگاه و رویکرد برخی شرکت ها و فعالان اقتصادی ایران به چین، افزود: برخی دیدگاه ها در مورد کیفیت نازل قطعات صنعتی و محصولات چینی در ایران وجود دارد که دیدگاه های واقع بینانه ای نیست و ما در این نمایشگاه تلاش می کنیم با عرضه محصولات با کیفیت و نشان دادن توانمندی ها و فناوری های برتر چینی این دیدگاه ها را تغییر دهیم. وی تصریح کرد: چین به دنبال مناسبات برد-برد با شرکت های ایرانی است و امیدواریم فعالان اقتصادی ایران و چین از فرصت ایجاد شده در این نمایشگاه برای تبادل تجربیات در جلسات B2B و عقد قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری های مشترک استفاده کنند.

خبرنگار معصومه بیات

انتهای پیام//////////////////

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *