اعلام عزای عمومی در هرمزگان

  • توسط محسن سبزه پرور
  • ۷ سال پیش
  • ۰

گزارش امروز : واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در جاده داراب مطابق آمار پزشکی قانونی ۹ کشته و ۳۴ مصدوم برجای گذاشت؛ به دنبال این حادثه رئیس‌جمهور دستور پیگیری حادثه را صادر کرد.
اژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در حوالی داراب مقارن با ساعت سه و ۵۸ دقیقه صبح امروز جمعه رخ داد. این دانش آموزان دختر در مقطع راهنمایی و دبیرستان مشغول به تحصیل و از رودان و میناب برای شرکت در مسابقات نخبگان و فرزانگان در حال حرکت به سمت شیراز بودند.

۲۱:۲۳ انتقال پیکر دانش آموزان هرمزگانی به بندر عباس

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیکر ۷ دانش آموز حادثه واژگونی اتوبوس هرمزگان در داراب به بندر عباس منتقل شد.

۲۰:۵۰ مراسم تشییع دانش آموزان متوفی مینابی یکشنبه برگزار می شود

فرماندار شهرستان میناب گفت: مراسم تشییع دانش آموزان متوفی در حادثه داراب با حضور مسئولان، مردم و خانواده های دانش آموزان متوفی یکشنبه از مسجد جامع تا چهار راه بسیج واز آنجا تا بهشت زهرا برگزار می‌شود.

۱۹:۲۰ مصدومان واژگونی اتوبوس به غیر از یک نفر وضعیت پایداری دارند

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: به دلیل رسیدگی های انجام شده، خارج از صحنه تصادف هیچگونه مورد فوتی نداشتیم و یه غیر از یک نفر مابقی در شرایط پایداری قرار دارند.

ایرج حریرچی گفت: یکی از مجروحان قطع اندام فوقانی و تحتانی، یکی دیگر از دانش آموزان قطع اندام فوقانی دارد، دو مجروح آسیب در مهره کمر دارند و یکی دیگر از آنها آسیب جدی از ناحیه صورت دیده است.

۱۹:۱۴ دولت در جریان حادثه اتوبوس دانش آموزان از هیچ قصوری نمی گذرد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه عیادت از دانش آموزان حادثه دیده واژگونی اتوبوس در جمع خبرنگاران بیان کرد: سوالات متعددی پیرامون این حادثه وجود دارد.

وی ادامه داد: سوالهای ما این است که چرا اتوبوس شب حرکت کرده و اینکه اتوبوس استانداردهای ایمنی لازم را دارد و یا راننده گواهی لازم را داشته و از سرعت مطمئنه برخوردار بوده است یا نه که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: چه حادثه دیدگان و چه افرادی که جانشان را از دست دادن مثل فرزند ما هستند و نه وزارت آموزش و پرورش و نه دولت از هیچ قصوری نخواهد گذشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این راستا اگر کوتاهی صورت گرفته باشد باید با شدت برخورد صورت گیرد.

وی همچنین گفت: رییس جمهور محترم در ابتدای صبح در تماس تلفنی خواستار پیگیری جدی موضوع شدند و طی هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت موضوع پیگیری شد.

۱۹:۱۱ یادداشت وزیر بهداشت

در بخشی از یادداشت سیدحسن هاشمی آمده است: امیدوارم تکرار حوادث تلخی از این دست، آنها را به اموری عادی تبدیل نکند و ایمن‌سازی مسیرهای شهری و بین شهری، استفاده از وسایل نقلیه ایمن و پیشگیری از خطاهای انسانی، هرچه سریع‌تر در دستور کار دستگاه‌های ذی ربط قرار گیرد و برای اجرای این مهم، بر اساس برنامه‌ای مدون، اقدامی سنجیده آغاز و تا انجام، پیگیری شود.

۱۹:۰۰ علت واژگونی اتوبوس دانش آموزان اعلام شد

سرهنگ احمد احمدی رییس پلیس راه استان فارس گفت: علت واژگونی اتوبوس بی احتیاطی و عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده اتوبوس که در مسیرهرمزگان به شیراز در حرکت بود تشخیص داده شد.

انتهای پیام ///////

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *