گزارش امروز: معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم نشر و حفظ آثار امام خمینی(ه)، هدف از تاسیس این موسسه را ترویج و احیای اندیشه و نام حضرت امام(ره) به ویژه همراهی با اقتضائات زمان دانست و آن را تخصصی ترین نهاد فرهنگی کشور توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام علی کمساری روز چهارشنبه در نشست خبری، موسسه تنظیم نشر و حفظ آثارامام خمینی(ه) را تنها مرجع رسمی کارشناسی آثار حضرت امام(ره) عنوان کرد و افزود: گسترش و ماموریت موسسه با توجه به حجم کاری افزایش بی شماری داشته است.
وی گفت: 17 شهریور – سال 67 – سالروز تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است و در این روز حضرت امام(ره) موافقت خود را برای تاسیس این بنیاد فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی اعلام کردند.
کمساری با بیان اینکه موسسه مصوبه مجلس شورای اسلامی را گرفته است، افزود: تخصصی ترین مرکز در کشور طی 30 سال گذشته این نهاد فرهنگی است.
وی گفت: فعالیت های این موسسه به چاپ و نشر کتاب ختم نمی شود، بلکه این نهاد فرهنگی در راستای ترویج اندیشه های حضرت امام(ره) و همچنین بازنشر آن برای نسل های آینده به خصوص جوانان دانشگاهی، اساتید و محققان منبع بسیار موثری برای تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران است.
معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) افزود: حوزه ترویج اندیشه های حضرت امام(ره)، شامل شوراهای هنری متعددی است که از آن جمله می توان به شورای شعر، فیلم و موسیقی و همچنین دیگر تولیدات فرهنگی هنری در راستای جریان سازی انقلاب اسلامی نام برد.
وی ادامه داد: برپایی جشنواره های موسیقی، جمع آوری سه هزار شعر و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره شعر و تجلیل از شاعران برتر و از سوی دیگر برگزاری جشنواره فیلم روح الله را می توان از جمله آثار تولیدی در حوزه سینما بیان کرد که در خرداد ماه گذشته برگزار شد.
کمساری گفت: در حوزه موسیقی نیز می توان به اجرای سمفونی روح الله اشاره کرد و در حوزه کتاب نیز می توان انتشار اثار ماندگار امام(ره) مانند صیحفه و چهل حدیث را نام برد که با استقبال فراوانی در داخل و خارج از کشور روبرو شده است.

 اندیشه های امام(ره) همواره امید آفرین و راهگشا بوده است
معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر اثار امام خمینی(ره) نیز در این نشست خبری گفت: اندیشه های امام(ره) همواره پویا، رهگشا و امید آفرین بوده و خواهد بود و با این اندیشه می توان مهمترین مسایل کشور و جامعه امروز را پاسخ داد.
علی داستانی افزود: بازخوانی سیره حضرت امام(ره) یک ضرورت تاریخی است که جوانان حال و آینده کشور می توانند اندیشه های آن بزرگوار را سرلوحه کارهای فردی و جمعی خود قرار داده تا جامعه ای مطلوب داشته باشیم.

انتهای پیام/////////////////

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *