گزارش امروز: مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در ۲۹ شهریور با حضور میهمانان عالیرتبه و اعضای بیت حضرت امام (ره) بر گزار می شود.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره یار و یادگار با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه سال جاری در سالن اجتماعات کتابخانه ملی با حضور میهمانان عالیرتبه و اعضای بیت حضرت امام (ره) گفت: هم زمان با اختتامیه، از شاعران برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی کمساری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) ، ضمن اعلام این خبر افزود: امسال قریب به سه هزار اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره یار و یادگار رسیده که از میان این اشعار در بخش های مختلف برگزیده و در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.
معاون فرهنگی و هنری موسسه با اشاره به رشد کمی و کیفی دهمین جشنواره نسبت به نه دوره قبل اظهار کرد: به دلیل ایجاد تفاوت ها و رویکرد کارشناسی و تخصصی در این دوره شاهد استقبال متفاوت از سوی شاعران سراسر کشور بوده ایم.

دکتر کمساری افزود: ایجاد شورای سیاست گذاری متشکل از چهره های ملی و مطرح و صاحب نام ادبیات انقلاب اسلامی و استفاده از بزرگان ادبیات کشور در حوزه های داوری، و همچنین تخصصی کردن جشنواره نسبت به دوره های پیشین و دور کردن جشنواره از قالب های داستان کوتاه، نشر و … و پرداختن اختصاصی به موضوع شعر، موجب تقویت موثر جشنواره و اقبال بیشتر شاعران به جشنواره دهم شد.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره یار و یادگار تاکید کرد: زبان شعر و ادب یکی از تاثیر گذارترین و ماندگار ترین زبان ها برای معرفی اندیشه و شخصیت حضرت امام (ره) است و این جشنواره تخصصی ترین رتبه را در معرفی شخصیت حضرت امام و سیره آن حضرت به مخاطبان به ویژه نسل جدید دارد. معاون فرهنگی هنری موسسه، استاندارد سازی جشنواره را یکی از برنامه های موفق این دوره برشمرد و تصریح کرد: ما هر ساله به بالا بردن استاندارد این جشنواره می اندیشیم و معتقدم استقبال بالا از جشنواره ادبی در دوره دهم حاصل استاندارد های ادبی است که مورد توجه قرار گرفت.
گفتنی است دهمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه (تکریم یادگار امام که برای نخستین بار در این جشنواره آغاز به کار کرده است) برگزار می شود.

انتهای پیام/////////////////

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *