• صفحه خانگی
  • >
  • سیاسی
  • >
  • نوبخت: هر زمان بخواهیم می توانیم به دوران قبل از برجام برگردیم

گزارش امروز: سخنگوی هیات دولت تصریح کرد: ما حقانیت خود را به جهان ثابت کردیم و هر زمان بخواهیم به دوران قبل از برجام برگردیم، می توانیم این کار را بکنیم.

محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند که دولت به منظور جبران کسری بودجه در افزایش نرخ دلار و سکه مشارکت دارد، گفت: دولت با کاهش ارزش ریال در برابر دلار و به صورت غیر منطقی مخالف است و سیاست دولت مدیریت نرخ ارز شناور است.
وی ادامه داد: دولت از تضعیف پول ملی متضرر می شود چرا که اگر قیمت یک دلار چند تومان افزایش پیدا کند از نظر روانی بر قیمت کالاهای دیگر تاثیر می گذارد که ما مخالف این اتفاق هستیم.
سخنگوی دولت با بیان این که این تهمت به دولت است، اظهار کرد رییس جمهوری نسبت به افزایش قیمت دلار و پول ملی حساس هستند و در جلسات این موضوعات را بصورت جدی دنبال می کنند.
نوبخت توضیح داد این سخنان از سوی کسانی شنیده می شود که در انعکاس تشنج آفرینی های ترامپ در آمریکا موضوعات را به داخل می کشانند و بی محابا عمل می کنند بنابراین قبول کنیم یک دولت پرخاشگر در آمریکا وجود دارد که هم حزبی هایش هم آن را قبول ندارند.
وی ادامه داد: امروز اروپا هم آمریکا را قبول ندارد و فردی که در تعادل روانی اش باید شک کرد، حرفی می زند، بنابراین نباید آن را به بازار ارز و طلا وارد کرد و اگر این گونه تلقی کنیم افزایش تقاضا بوجود خواهد آمد.
سخنگوی دولت همچنین گفت: حتی در روزهای تحریم که برجام اجرایی نشده بود، دولت یازدهم موفق شد نرخ تورم را تقلیل دهد بنابراین تاکید می کنم ممکن است تا پایان هفته ترامپ حرف هایی بزند، نباید باعث آشفتگی بازار شود و بازار را تحت تاثیر این ناآرامی قرار دهیم.
نوبخت یادآور شد: ایران کشور باثباتی است و نشان دادیم که در سخت ترین شرایط قدرت کنترل اقتصادی خود را خواهیم داشت بنابراین هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و وقتی تهدید ها اثر بخش می شود که بازار را تحت تاثیر این حرف های پوچ قرار دهیم.
وی تصریح کرد دولت با قدرت در برابر این نوسانات عمل خواهد کرد و مردم نیز برای دفاع از کشور در این زمینه کمک کنند.
سخنگوی دولت گفت: امروز آلمانی ها، روس ها و اروپایی ها را می بینیم که چه مواضعی نسبت به آمریکا دارند بنابراین همه باید در برابر فرد هرزه گو متحد شویم تا کشور را با ثبات کنیم.
نوبخت از کسانی که با دولت زاویه انتقادی دارند خواست در این امر که به منافع کشور باز می گردد، متحد شوند.
وی به دستاوردهای برجام اشاره و اظهار کرد: برجام اگر کاری نکرده باشد، همین که در سال ۹۲ ببینیم کدام کشور منزوی بود و امروز کدام کشور منزوی است و اتهاماتی را که به کشور ما وارد می کردند امروز برداشته شده و آژانس بین المللی انرژی اتمی رسما اعلام کرد فعالیت هسته ای ایران نظامی نیست، بنابراین امروز ایران به عنوان یک کشور متعهد به تعهدات بین المللی، قابل احترام است و معتقدم که کشور آمریکا و فرد ترامپ به دنبال بی ثباتی در دنیا بوده و کشوری پیمان شکن است.
سخنگوی دولت همچنین گفت: ما حقانیت خود را به جهان ثابت کردیم و هر زمان بخواهیم به دوران قبل از برجام برگردیم، خواهیم توانست.

با دولت هرزه گو و ناپایدار هیچ زمینه گفت وگویی نمی بینیم
نوبخت در پاسخ به این که درصورتی که دولت آمریکا برجام را تایید کند آیا در سایر موضوعات از جمله موشکی آمادگی گفت و گو از سوی کشورمان وجود دارد، اظهارکرد: در این زمینه مواضع رییس جمهوری و وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان کشور شنیده شده است.
وی ادامه داد: به هیچ وجه موضوع قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست و ما برای افزایش توان دفاعی هرچه بیشترخود، هر آنچه را لازم باشد انجام خواهیم داد .
سخنگوی دولت تصریح کرد: در حال حاضر یک طرف ادعایی را مطرح کرده که به دنبال زمینه سازی برای خروج از برجام است واز طرف دیگرکشورهای چین، روسیه و اتحادیه اروپا در جهت ابقاء واستمرار برجام هستند و اظهار نظرهایی را نیز داشته اند.
نوبخت همچنین گفت: بنابراین بی جهت سخنان ترامپ را تقویت نکنیم و این گونه مواضع که از سوی یک فرد گرفته شده را موضع جهان تلقی نکنیم و تلاش کنیم زمینه را در جهت اتحاد همه کشورها نسبت به استمرار برجام آماده کنیم.
وی افزود: باید با این گونه رفتارهای اشتباه که فردی تصور دارد مارا به میدانی که می خواهد بکشاند ، به صورت عقلانی برخورد کنیم .
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: البته آقای آمانو روز گذشته بار دیگر اعلام کرد که آنچه مقتضی و مناسب با این موضوع است را انجام خواهند داد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در این مسئله بسیار مستحکم بوده و از منافع ملی خود ذره ای کوتاه نخواهد آمد .
نوبخت درباره مذاکره با آمریکا در سایر موضوعات نیز گفت: در این زمینه مسئولان عالی نظام باید تصمیم بگیرند ولی با اقداماتی که طرف مقابل انجام داده است نشان داد که طرف قابل اعتماد و اتکایی نبوده و نیست تا اینکه بنشینیم و حرف بزنیم .
هرکشوری که سپاه را تروریست بداند، در کنار تروریست ها قرار می گیرد
نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد احتمالی تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا گفت: هرکشوری که بخواهد سپاه را که در نبرد با تروریست ها است، تروریست بداند در صف تروریست ها قرار می گیرد.
وی افزود: مواضع دولت نسبت به سپاه بسیار روشن است و سپاه یک ارگان رسمی، انقلابی و ارزشی نظام است.
نوبخت ادامه داد: یکی از مولفه های قدرت و ارکان دفاع از ملت بعد از انقلاب بوده و همچنان مورد اعتماد است و مردم هیچگاه ایثار و رشادت های سپاه در دفاع از کشور فراموش نمی کند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: جهان باید با چشم واقع بینانه سپاه و مواضع ملت را در مبارزه با تروریست ها بررسی کرده و اگر دولت آمریکا این کار را انجام دهد خود را در صف تروریست ها قرار خواهد داد.
نوبخت با بیان این که همه ما وجهان به سپاه مباهات می‌کنیم و دنیا هم باید قدردان سپاه باشد ، گفت: هر کشوری که بخواهد نسبت به سپاه این موضع را داشته باشد مشترک با موضعی که داعش نسبت به سپاه دارد،می شود بنابراین در صف رویارویی با تروریست ها، به جمع تروریست ها می پیوندند.
وی تصریح کرد: ما همواره به وجود سپاه مباهات کرده و استمرار و حضور قدرتمند آن را، باعث قدرت ایران می دانیم.

موضع ایران و ترکیه درباره تروریست یکسان است
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره نشست سران ترکیه، ایران و عراق با محور موضوعات منطقه ای گفت: در خصوص اتفاقاتی که در عراق و اقلیم کردستان عراق پیش آمده موضع ایران یکپارچگی کشور همسایه است و عقل حکم می کند که کشوری که درگیر تروریست ها است، یکپارچه باشد.
وی خاطرنشان کرد: دولت عراق از ما همانگونه که در دفع تروریست ها استمداد خواست و ما هم به عراق و سوریه کمک کردیم در این زمینه نیز خواستار استمداد شد و خوشبختانه موضع ما و دولت ترکیه در این زمینه یکی بوده و سفر آقای اردوغان به ایران در همین زمینه بود.
وی تصریح کرد عراق از ایران کمک خواست و این کشور نیز در حال هماهنگی اقدامات خود و کشور ترکیه بر اساس استمداد دولت عراق است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: مردم ایران با شرافت هستند، ما نسبت به حضور داعش در پشت مرزهای اقلیم کردستان موضع مبارزه با تروریست ها را داشتیم و هنوز هم مردم این اقلیم را دوست داریم و به دنبال تاثیر سیاست های ایران بر توانایی های مردم کرد عراق نیستیم ولی با هماهنگی دولت رسمی عراق کار خود را پیش می بریم.
نوبخت همجنین گفت: تاریخ دقیقی از برگزاری چنین نشستی نمی توانم اعلام کنم.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت بلیط اتوبوس ها برای سفر به مرزها در ایام اربعین به اظهار کرد: این که اتوبوسرانان بخش خصوصی هستند و مسئولیت انتقال زائرین به مرزهای بر عهده گرفته اند باید متشکر باشیم ولی چون آن ها می گویند برای برگشت خالی هستند، باید با این سخنان آنان عاقلانه و منطقی برخورد کرد بنابراین نمی توانیم با آنها بصورت تحکمی روبرو شد.
وی ادامه داد: برای سفرها در استان های خروجی کشور برنامه ها و بودجه هایی کنار گذاشته ایم و تسهیلات خاصی در نظر گرفتیم ولی دولت مانند پدری مهربان است که همه مردم را دوست دارد ولی نمی تواند با توجه به بودجه محدود خود پاسخگوی خاص همگان باشد.
رییس سازمان برنامه و بودجه درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت دلار و برخورد دولت با انتشاردهندگان این اخبار کذب اظهارکرد: رییس جمهوری نسبت به فساد حساس است و به تمام دستگاه های اطلاعاتی و دولت دستور داده که باید اطلاعات فساد به وی داده شود تا بدون اغماض و خط قرمز با آن فساد مبارزه کند.
نوبخت تصریح کرد: بخشی از مبارزه با فساد نیز با قوه قضاییه است و باید این فرصت را به این قوه بدهیم و با استدلال به این مباحث ورود کرده و در راه مقابله ریشه ای با فساد کمک کنیم.
وی ادامه داد: اما دولت انتظار دارد که قوه قضاییه مستقل، کنش ها و واکنش هایش به شکلی باشد که شبهه کار سیاسی نداشته باشد تا در این صورت بر عملکرد این قوه تاثیر نگذارد و مردم از قوا متاثر و دلخور نشوند.
سخنگوی دولت اظهارکرد در شرایطی که کشورهای دیگر و آمریکا به دنبال انتقال تشنج به داخل ایران هستند، انصاف نیست که با درگیری و اختلاف، مردم را نگران کنیم و همین موضوع باعث کاهش سرمایه گذاری و تولید می شود و مردم در این شرایط به دنبال تبدیل دارای های غیرثابت خود به ثابت و سرمایه گذاران هم در سرمایه گذاری تردید می کنند.
نوبخت افزود: این موارد ضدتوسعه است و قوه قضاییه قوه ای مستقل بوده و باید استقلال داشته باشد البته سخنان من دال بر سیاسی بودن مواضع قوه قضاییه نیست بلکه به دنبال تلنگر برای توجه بیشتر قوه قضاییه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است یک خبر خبرگزاری باعث دامن زدن به تشنج در جامعه شود ولی در زمانی که تشنج و بی منطقی توسط دولت مستکبر آمریکا بر روی ملت ایران است که البته به نوعی نشان دهنده قدرت ملی ما نیز است، به دنبال تزریق ناامنی به داخل مرزها هستند، نباید به آن دامن زده شود زیرا مخالف آموزه های اسلامی است.
وی تصریح کرد سخنان افراد هم نباید به گونه ای باشد که باعث تحریک مسئولان شده زیرا اثار آن در سفره مردم دیده می شود.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره لایحه بازنشستگی پیش از موعد زنان که چندی قبل خانم ابتکار آن را مطرح کرد، گفت: اطلاعاتی در این زمینه ندارم و قطعا خانم ابتکار در این زمینه بیشتر توضیح خواهند داد.
سخنگوی دولت درباره سخنان رییس جمهوری در جمع دانشجویان درباره محدودیت های جدید ایجاد شده برای رییس دولت اصلاحات نیز اظهار کرد موضع رسمی دولت در سخنان رییس جمهوی بیان شده و در چنین شرایطی که دشمن تلاش می کند ایران را ناامن کرده و تشنج و پرخاشگری را به عنوان ضربه ای به آرامش ایران به کار برد، ایران امروز محتاج اتحاد و استحکام صفوف خود است نه اینکه همدیگر را متهم کنیم و ضربه بزنیم.

با اتحاد می توانیم از ورود تشنج به کشور جلوگیری کنیم
وی ادامه داد: با اتحاد می توانیم فرصت را برای دیگران ایجاد نکنیم بلکه از ورود تشنج به کشور جلوگیری کنیم.
سخنگوی دولت همچنین درباره حکم دری اصفهانی به عنوان یکی از اعضای کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: با عنایت به این که مباحث جاسوسی از وظایف وزارت اطلاعات است و شهادت و گزارش وزیر اطلاعات درباره اتهامات ناروایی جاسوسی که به فرزند یکی از روسای قوا را قبول کردیم و واقعا باید قبول کنیم ، این موضوع را نیز واسپاری به سیستم های اطلاعاتی و ضد جاسوسی کنیم چراکه آنها از همه موارد باخبر هستند.
نوبخت تصریح کرد:اجازه دهیم وزیراطلاعات در این زمینه گزارشی به عنوان نهاد اطلاعاتی به جامعه و ما ارائه دهد.

بررسی تعطیلات آخر هفته در دولت مطرح نیست
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بررسی تعطیلات آخر هفته در هیات وزیران و دولت یادآور شد: این موضوع در هیات وزیران مطرح نیست اما شاید در یک دستگاه اجرایی بر روی آن پژوهشی انجام شده باشد که به هیات دولت ربطی ندارد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارتخانه های جدید از جمله وزارت برنامه و بودجه گفت: نظر دولت همان است که به مجلس داده است. چهار اختیار در اصل ۱۲۶ قانون اساسی درباره موضوع تشکیل سازمان برنامه و بودجه به عنوان اختیارات مستقیم رییس جمهوری مطرح است که موضوع برنامه و ساختار اداری کشور برعهده رییس جمهوری قرار دارد.
نوبخت ادامه داد: بحث تشکیل وزارت برنامه و بودجه نمی تواند مطرح شود چون پایه قانون اساسی ندارد و قانون اساسی صراحت دارد که این موضوع در اختیار خاص رییس جمهوری است اما نمایندگان مجلس می توانند برای نظارت بیشتر سوال کنند و بنده پاسخگو خواهم بود.

دولت افزایش قیمت دلار را قبول ندارد/ سیاست دولت مدیریت ارزش پول ملی است
نوبخت در پاسخ به این که برخی این گونه تلقی می کنند که قیمت دلار بیش از پنج هزار تومان است، اظهارکرد: ما این سخنان را قبول نداریم، دولت و کارشناسان اقتصادی هم این مسئله را قبول ندارند و این شایعه ای است تا قیمت ها را افزایش دهند.
وی افزود: هر فردی دلار دارد که با کاهش ارزش پول ملی نفع می برد، دولت نمی خواهد عده ای معدود منتفع شوند و باید با این مسئله مقابله کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: سیاست دولت مدیریت ارزش پول ملی است و خواهان تقلیل ارزش پول ملی نیست پس همه باید کمک کنیم پول ملی قوت یابد.
نوبخت همجنین در پاسخ به این که در هفته گذشته تعدادی از نمایندگان نسبت به پایین بودن حقوق بازنشستگان اعتراض کردند، دولت در این زمینه چه برنامه ای دارد، گفت: تردید نداریم که به میزان توانایی که از نظر مالی داریم در این زمینه اقدام کنیم.
وی ادامه داد: این حق را برای بازنشستگان قائل هستیم و همانطور که در بودجه سال جاری علاوه بر افزایش سنوات عمومی رقم ویژه ای را در نظر گرفته ایم که برای سال ۹۷ هم تا پایان برنامه ادامه خواهیم داد.
رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که در قانون بودجه ۹۶ بودجه ای برای بخش دفاعی در نظر گرفته شد، این بودجه در چه مرحله ای قرار دارد گفت: این مسئله مصوبه مجلس است و دولت آن را اجرا خواهد کرد .
وی در پاسخ به این که با توجه به بالا رفتن میزان صادرات نفت پس از برجام موضوع کمبود بودجه مطرح شده است، نظر دولت در این خصوص چیست، گفت: تا اوایل سال ۹۵ میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی با کاهش چشمگیری مواجه بود و حداکثر میزان صادرات نفت خام یک میلیون بشکه بود.
سخنگوی دولت ادامه داد: امروز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر می کنیم و به همان میزان از ارز ناشی از فروش نفت خام و صادرات آن استفاده می کنیم.
نوبخت افزود: از همان سال تاکنون به ویژه مقدار صادرات افزایش یافته و قیمت نفت به شدت تنزل یافته است.
وی خاطرنشان کرد در حال حاضر فروش نفت به طور متوسط در طی ماه های گذشته با رقم بشکه ای ۴۷ دلار بوده در حالی که در سال ۹۲ این رقم ۱۰۸ دلار بود.
وی همچنین گفت: از سوی دیگر امسال مجلس شورای اسلامی برای تقویت صندوق توسعه ملی مقدار واردات به این صندوق را از۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش داد، یعنی دولت باید ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق واریز کند بنابراین از منابعی که پیش بینی بود از محل درآمد نفت حاصل می شود به همین میزان تقلیل یافت.
رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دولت بودجه ای را که به مجلس ارائه کرده بود ۳۱۹ هزار میلیارد تومان بود که برپایه نفت بشکه ای ۵۵ دلار پیش بینی شده بود ولی می دانیم که ممکن است نفت بشکه ای ۵۵دلار محقق نشود بنابراین ۱۰ هزار میلیارد تومان که معادل پنج دلار است، کنار گذاشتیم که تحقق نمی یابد چون قیمت نفت از ۵۰ دلار بالا نرفت بنابراین بودجه بر مبنای ۳۰۹ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.
سخنگوی دولت افزود: از طرف دیگر مجلس بودجه را به میزان ۳۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش داد و ۴۰ هزار میلیارد تومان بیش از چیزی بود که دولت پیش بینی کرده بود به همین خاطر در ابتدای دولت دوازدهم به دستگاه های اجرایی اعلام کردیم که بودجه مورد نظر همان ۳۰۶ هزار میلیارد تومان است که ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را از محل فروش اوراق و اسناد خزانه تعریف کردیم.
نوبخت گفت: در زمینه طرح های عمرانی مبلغ ۷۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون ۲۹ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان به خزانه تخصیص داده شده که ۱۱ هزار و ۸۲ میلیارد تومان به صورت نقد و ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اسناد و اوراق بوده است.
سخنگوی دولت یادآور شد: در زمینه طرح های ملی نیز ۲۹ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تا کنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.
نوبخت اضافه کرد: در زمینه طرح های استانی نیز ۱۴ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان می بایست تا پایان سال پرداخت کنیم که تاکنون ۲۲ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

تلاشی برای محدود کردن حقوق ها نداریم
وی ادامه داد: عزم دولت بر این است که بودجه جاری را انقباضی کند تا در پرداخت بودجه عمرانی مشکلی بوجود نیاید البته تلاش نداریم حقوق ها را محدود کنیم و تاکنون بیش از نرخ تورم حقوق ها را پرداخت کرده ایم.
سخنگوی دولت در پاسخ به دلایل تاخیر معرفی وزرای باقیمانده نیرو و علوم و تحقیقات به مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در زمینه وزارت نیرو که مشکل وجود ندارد ولی در خصوص وزارت خانه علوم وتحقیقات باید توجه بیشتری داشته باشیم .
نوبخت افزود: سلسله صحبت هایی با شخصیت محترمی که بتوان وزارتخانه علوم را به وی سپرد و هم مقامات نظام اطمینان داشته باشند صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت وزارت علوم وتحقیقات مسئولان عالی نظام نسبت به آن توجه دارند وباید رعایت همه مسایل صورت گیرد و فردی را معرفی کنیم که مانند دفعات گذشته نشود . که دولت مجبور شد به دلیل عدم رای اعتماد چند نفر را معرفی کند .

پرونده اخیر مالی ربطی به دولت ندارد
سخنگوی دولت در پاسخ به این که برخی رسانه ها بازداشت مهدی جهانگیری را منتسب به دولت کرده اند نظر دولت در این زمینه چیست، گفت: در این زمینه شاهد روح بلند و خویشتن داری برادرمان آقای اسحاق جهانگیری بودید که با صراحت به قوه قضاییه اعلام کردند و خواستار پیگیری موضوع شدند .
نوبخت ادامه داد: همانطور که آقای جهانگیری هم اشاره کردند این مسئله ارتباطی با دولت ندارد و موضوعات مربوط به قبل از دولت یازدهم می شود .
وی اظهارکرد: از خانواده ای همچون جهانگیری که دو نفر از اعضای خانواده را به عنوان شهید تقدیم انقلاب کرده توقعی بیش از این هم نمی توان داشت .
سخنگوی دولت گفت: امیدواریم در این زمینه به گونه ای عمل شود که با توجه به شرایط حساس کنونی شائبه سیاسی بودن در جامعه بوجود نیاید و همانطور که رئیس قوه قضاییه نیز بیان کردند عده ای در صدد این هستند که مسئولین نظام را در مظان اتهام قراردهند واین موضوع باید به همه مسئولان تسری یابد.
نوبخت افزود:در این زمینه پیگیری منصفانه ، عادلانه و رعایت حیثیت افراد رعایت شود.
وی در پاسخ به این که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعی افزایش قاچاق در کشور شده است، گفت: اظهارات یک نفر نمی تواند ملاک باشد در صورتی که همه مقامات رسمی کشور گواهی می دهند که قاچاق با توجه به افزایش نظارت ها به شدت کاهش یافته است .
سخنگوی دولت درباره اعمال محدودیت ها نسبت به رییس دولت اصلاحات وبرنامه دولت در این زمینه نیز اظهار کرد: موضوع رسمی دولت در این زمینه توسط رییس جمهوری اعلام شد .
نوبخت با بیان این که آیا این موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است یا خیر ،تاکید کرد: من سخنگوی این شورا نیستم ولی به هیچ وجه در این دولت و در دولت یازدهم در این زمینه مصوبه ای نداشتیم .
وی با یادآوری این که باید توجه داشت در چه شرایط هستیم ،گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کرده اند انسجام و وحدت در برابر هجمه های دولت بی تدبیر و پرخاشگر آمریکا می بایست در مناسبات مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی دولت در پاسخ به ای نکه وزیر امور اقتصادی ودارایی مهم ترین خواسته رییس جمهوری را اصلاح نظام بانکی عنوان کردند، دولت برای این موضوع چه اقداماتی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه دو مسئله مطرح است یکی نرخ سود بانکی و دیگری پرداخت مطالبات بانکها از دولت که در هر دو موضوع دولت اقداماتی را انجام داده وادامه خواهد داد.
نوبخت افزود: از طرف دیگر دولت در نظر دارد تا با افزایش سرمایه بانکها منابع بیشتری برای تسهیلات دهی در اختیار بانک ها قرار گیرد و از سوی دیگر بانک ها نیز با خروج از بنگاه داری و سرمایه گذاری هایی که در امر املاک انجام داده اند را برای ارائه تسهیلات به بخش تولید آزاد کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *