گزارش امروز: رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: فعالیت‌های گسترده ای در عرصه بین الملل از سوی این دانشگاه آغاز شده و برخی دانشگاه های معتبر به ویژه در جهان اسلام از تعاملات علمی با دانشگاه مذاهب استقبال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری روز یکشنبه با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماهه دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در عرصه بین الملل، فعالیت‌های نسبتاً گسترده ای را آغاز کرده و استقبال خوبی از سوی برخی دانشگاه های معتبر به ویژه در جهان اسلام نسبت به تبادل استاد و دانشجو و فرصت مطالعاتی و تعاملات علمی و آکادمیک صورت گرفته است.
وی به استقبال برخی دانشگاه ها در کشورهای آسیای میانه مانند جمهوری آذربایجان و قرقیزستان اشاره کرد و گفت: تعدادی از دانشگاه های لبنان و عراق نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند، اخیرا تفاهم‌نامه‌هایی در کشورهای آفریقایی امضا کرده ایم و در اروپا نیز قرار است تفاهم نامه ای را با یکی از دانشگاه های مادرید امضا کنیم و در آمریکای جنوبی هم برنامه‌هایی داریم.
مختاری از تبادل دانشجو و استاد به عنوان یکی از فعالیت های بین المللی این دانشگاه یاد کرد و گفت: یک دانشجوی ایرانی در مقطع فوق لیسانس یا دکتری می تواند به عنوان فرصت مطالعاتی یا برای نوشتن رساله خود در قالب طرح شش ماهه به کشورهای مختلف اعزام شود و کارهای دیگری همچون انتشار مقالات و مجلات علمی مشترک و برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک در همین راستا صورت می گیرد و برای ما اهمیت بسیاری دارد.
وی درباره ظرفیت ایجاد کرسی‌های مذاهب اسلامی در دانشگاه های خارج از کشور اظهار کرد: این ظرفیت در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد و استقبال بسیاری نیز در این زمینه صورت گرفته و تاسیس کرسی مذاهب مختلف از مطالبات جدی آنهاست و تفاهم نامه هایی در این زمینه به مرحله عملیاتی رسیده که می توان به تفاهم نامه با بغداد اشاره کرد که قرار است شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در پایتخت عراق تاسیس شود.

آغاز فصل جدیدی در ارتباط گیری با دانشگاه های کشورهای اسلامی
مختاری فعالیت های چهار ماهه اخیر دانشگاه مذاهب اسلامی را آغاز فصل جدیدی در ارتباط گیری با دیگر دانشگاه ها دانست و گفت: تلاش می کنیم تا این دانشگاه به عنوان یک شاخص علمی برای دانشگاه های جهان در سطح بین المللی معرفی شود چون دانشگاه مذاهب برآمده از اندیشه های تقریبی مسئولان عالی نظام و با توصیه مقام معظم رهبری ایجاد شده و ما در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم تا مرجعیت علمی این دانشگاه را برای جهان اسلام به منصه ظهور برسانیم.
وی افزود: امروز تنها دانشگاهی هستیم که کرسی رشته فقه حنفی را در برنامه های خود دارد و در تهران و شعبه های سیستان و بلوچستان، کردستان و بندرعباس تدریس می شود.
به گفته مختاری، کرسی فقه حنفی در گلستان و بوشهر نیز در حال راه اندازی است، قرار است در ارومیه نیز فعال شود و مقدمات راه اندازی آن با هماهنگی استاندار و نماینده ولی فقیه در دست پیگیری است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین گفت: متون درسی دانشگاه مذاهب اسلامی بر اساس مذاهب چهارگانه تنظیم می شود، استادان نیز از پیروان مذاهب چهارگانه هستند و کلاس های درس این دانشگاه بر اساس روش مذاهب است.

 جبهه مقاومت از اسلام نبوی دفاع می کند
مختاری درباره حضور جبهه مقاومت و پیروزی های این جبهه در مناطق سوریه و عراق و نقش جمهوری اسلامی ایران در این پیروزی ها گفت: جبهه مقاومت، امروز در یک مجموعه و بسته سیاسی در جهان معرفی شده است و در واقع این جبهه، دفاع از اصل اسلام یعنی اسلام نبوی که به دور از خشونت، خرافات و تحجر است را به عهده دارد.
وی افزود: جبهه مقاومت را می توان جبهه ای برای مقابله جدی با صهیونیسم بین الملل دانست که گاهی در بخش نرم افزاری و گاهی در بخش سخت افزاری فعالیت می کند و در ابعاد نظری و عملی در دو قلمروی فردی و اجتماعی موثر است.
دانشگاه مذاهب اسلامی زیر نظر مجمع تقریب مذاهب اسلامی فعالیت می کند و اواخر دی ماه سال گذشته آیت الله محسن اراکی دبیرکل این مجمع و رئیس هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی حجت الاسلام مختاری را به عنوان رئیس این دانشگاه منصوب کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *