گزارش امروز: دبیر «دومین سالانه دانشجویی گرافیک دال» گفت: در این دوره بیش از ۱۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری توسط یک گروه پنج نفره، ۱۵۲ اثر از ۸۶ هنرمند به نمایشگاه راه یافت.

به گزارش خبرنگار ما، نشست خبری «دومین سالانه دانشجویی گرافیک دال» با حضور ایمان خوش‌نیت آرام دبیر جشنواره، مهرناز محمدی دبیر اجرایی و رضا چاوشی دبیر هنری، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۳ مهر) در ساختمان معاونت هنری دانشگاه هنر برگزار شد.

محمدی در ابتدای این نشست با ارائه آماری از دوره نخست جشنواره گفت: در دوره اول که خرداد ماه ۱۳۹۵ به همت دانشجویان دانشگاه هنر تهران برگزار شد، ۱۱۴ اثر در بخش‌های لوگو و هویت بصری، پوستر، طرح جلد و صفحه‌آرایی به نمایشگاه راه یافت.

 

 

در ادامه، آرام درباره دومین دوره جشنواره اظهار داشت: تم اصلی جشنواره امسال «تفکر طراحی» (Design Thinking) است که از ۱۹۶۰ میلادی مطرح شده و موضوع نسبتاً نویی در گرافیک محسوب می‌شود.

وی نخستین هدف جشنواره را آشنا کردن دانشجویان گرافیک با بازار حرفه‌ای طراحی عنوان کرد و افزود: گردآوری آثار امروز دانشجویی و اصلاح روند فضایی آکادمیک از دیگر اهداف ماست.

خوش نیت  ادامه داد: امسال شهریورماه فراخوان دومین دوره جشنواره منتشر شد که ۱۶۱۲ اثر از ۲۵۱ نفر به جشنواره رسیده است. در جشنواره امسال، بخش «صفحه‌آرایی» به دلیل محدودیت‌هایی که برای بررسی داشت، جای خود را به بخش «موشن گرافیک» داد که بخش مرسومی در جشنواره‌ها نیست اما بازخورد مثبتی از آن گرفتیم.

دبیر دومین سالانه دانشجویی گرافیک دال با اعلام آمار آثار دریافتی به صورت تفکیک شده گفت: در هویت بصری ۵۶۶ اثر، در پوستر ۸۷۱ اثر، در طراحی جلد ۱۱۲ اثر و در موشن گرافیک ۶۵ اثر توسط دبیرخانه وصول شد که از این تعداد، ۱۵۲ اثر شامل ۵۱ لوگو و هویت بصری، ۶۴ پوستر، ۲۵ طرح جلد و ۱۲ اثر موشن گرافیک به نمایشگاه راه یافته‌اند.

آرام ادامه داد: مجموعاً آثار ۸۶ هنرمند در نمایشگاه حضور دارد که در هر بخش از سه برگزیده تقدیر خواهیم کرد. داوری آثار برعهده علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی، سودابه صالحی، کیانوش غریب‌پور، مهدی مهدیان و امیرعلی قاسمی است.

وی افزود: نمایشگاه آثار ۲۸ مهرماه در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا سوم آبان برپاست. مراسم اختتامیه هم ۵ آبان در تالار فارابی واقع در پردیس کاربردی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

خوش نیت آرام خاطرنشان کرد: در طول برگزاری جشنواره، ۹ سخنرانی هم تدارک دیده شده است که توسط نژده هوانسیان، شهرزاد اسفرجانی، بهراد جوان‌بخت، کیانوش غریب‌پور، علیرضا کاشی‌زاد، محمدرضا عبدالعلی، کیان اشرافی، صالح امینی و ابوذر علوی در تالار فارابی ایراد می‌شود.

نکوداشت زنده‌یاد «بهزاد گلپایگانی» از آغازگران تایپوگرافی نوین فارسی، از دیگر برنامه‌هایی بود که دبیر جشنوار به آن اشاره کرد و گفت: مجموعه طرح جلدهایی که ایشان برای انتشارات فرانکلین انجام داده، از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما حق این هنرمند معاصر آنچنان که باید ادا نشده است.

در پایان این نشست، پوستر جشنواره که توسط رضا چاوشی طراحی شده رونمایی شد. وی در سخنانی کوتاه گفت: هزارتوی داخل پوستر بر اساس تم اصلی جشنواره ایجاد شده و می‌گوید باید راه درست را انتخاب کنیم تا به راه‌حل برسیم. بافت‌ها و رنگ شاد پوستر هم متناسب با هویت دانشجویی انتخاب شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت

  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *